פחות מ-48 שעות לפני שמדינת ישראל נכנסת לבחירות הרביעיות בתוך שנתיים, המשטרה עדכנה היום (ראשון) בתדרוך עיתונאים כי היא נערכת לכל מצב, כולל כזה של הפרות סדר אם תוצאות הבחירות ישקפו מהפך שלטוני, למרות שאין מידע אותנטי על תרחיש כזה. שוטרים ופקחים מטעם ועדת הבחירות יצוידו במצלמות על מנת לשמור על טוהר הבחירות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כ-20 אלף שוטרים יפעלו ביום הבחירות – שוטרים, שוטרי מג"ב ומתנדבים בכל הארץ. הם ישמרו על הסדר, וינסו למנוע זיופים וניסיונות לפגוע בטוהר הבחירות. במשטרה הקימו 15 צוותי חקירות מיוחדים שיפעלו בעיקר בכ-400 קלפיות שאותרו במיפוי מוקדם בכל המחוזות ככאלה שמועדות בניסיון לפגוע בטוהר הבחירות או לזייף אותן.

המדריך ליום הבוחר (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)
המדריך ליום הבוחר | צילום: ועדת הבחירות המרכזית
המדריך ליום הבוחר (צילום: רויטרס)
המדריך ליום הבוחר | צילום: רויטרס

הצוותים האלה יהיו ניידים מקלפי אחת לשנייה, על פי הצורך ועל פי מידע שיתקבל. המשטרה נערכת גם לסכל ולמנוע ניסיונות להצביע בהתחזות לאדם אחר, ולמנוע ניסיונות להטות את תוצאות הבחירות במהלך ספירת הקולות.

כ-3,500 שוטרים שמוצבים מחוץ לקלפיות יהיו מצוידים במצלמות גוף ונוסף עליהן, יוצמדו מצלמות גם לכ-2,000 מפקחי בחירות מטעם ועדת הבחירות שיוצבו בתוך הקלפיות עצמן. כל צוותי החקירות המיוחדים שהוקמו נערכים גם לאתר ולהסיר בזמן אמת פרסומי שמועות כזב ברשת שבאמצעותם ינסו להרתיע מצביעים מלהגיע לקלפיות מסוימות.

בחירות (צילום: פלאש/90 )
בחירות | צילום: פלאש/90
קלפי מבודדים קורונה (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
קלפי מבודדים קורונה | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

לפי שעה, אין מידע אותנטי לתרחיש של הפרות סדר במקרה של חילופי שלטון בישראל. עם זאת, במשטרה נערכים לכל האפשרויות של ניסיונות לתגובות קיצוניות במקרה כזה של מהפך.