"אני המחבר הלאומי": יו"ר כחול לבן בני גנץ התייצב הערב (שבת) במשדר ראשי המפלגות המיוחד של "פגוש את העיתונות", 3 ימים לפני הבחירות. בדבריו התייחס לטענות כי הוא עלול לסכן את קולות הבוחרים אם לא יעבור את אחוז החסימה. עוד הוא הדגיש: "אם ליאיר לפיד תהיה היכולת להרכיב 61 מנדטים וקווי יסוד מוסכמים, הוא יזכה לגיבוי שלי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני עובר את אחוז החסימה בצורה בטוחה", טען יו"ר כחול לבן בני גנץ. "אני רואה את הרחוב, את הסקרים, הנתונים, ואני עובר יציב ואני אהיה המפלגה המשפיעה בבחירות הבאות. אני לא אהיה ראש הממשלה בבחירות הקרובות ככל הנראה. אם יבוא מישהו ויראה שיש לו יכולת להרכיב קואליציה באופן שתואם את עקרונות העבודה שלנו - אני אלך איתו".

שיחה עם בני גנץ (צילום: ועידת המשפיעים 2021, קשת12)
צילום: ועידת המשפיעים 2021, קשת12

גנץ הדגיש כי אינו ויתר על הרצון להיות ראש ממשלה בטענה כי מה שהוא מייצג והניסיון הביטחוני וכעת גם המדיני שצבר הם כלים טובים. "יש לי תוכנית לעבוד עוד הרבה שנים עבור החברה הישראלית. אני לא מכיר אחד שהצליח יותר ממני בפוליטיקה במרכז שמאל בעשר השנים האחרונות", הצהיר גנץ.

"אם שיקולי אגו פוליטי אישי היה השיקול המוביל שלי, ובוודאי אם הם היו השיקול היחידי שלי, כבר אחרי כחצי שנה הייתי צריך להסכים לרוטציה שהציע נתניהו", השיב גנץ על השאלה האם הובל על ידי האגו הפוליטי שלו. "בפעם השלישית, כשהסכמתי לרוטציה, זה היה עניין של סיטואציית חירום לאומית ברמה הבריאותית, כלכלית וחברתית".

 

"אני לא מסכן מנדטים מהגוש שלי, אני רואה את הרחוב"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ

על השאלה מי הבן אדם המתאים ביותר לדעתו להיות ראש הממשלה השיב גנץ: "מי שמסוגל לייצר קואליציה של 61 מנדטים. הרי ברור שבפעם הבאה העקרונות של הקמת הממשלה הולכים להיות מורכבים - אם זה יאיר זה יהיה עקרונות מסוג מסוים ואם זה יהיה גדעון זה יהיה עקרונות מסוג מסוים. עם כולם צריכים להגיע להסכמה משותפת - אני המחבר הלאומי".

"אני לא מסכן מנדטים של הגוש - זו טענה שאין לה בסיס יציב", הבהיר גנץ. "אני מעל אחוז החסימה. בסקר של מנו גבע אני על ארבעה מנדטים ובסקרים שלנו אני עומד על שישה מנדטים. בסקר האחרון אני כל הזמן מעל אחוז החסימה, בחלק מהם אני מעל זה".

בדרך לבחירות (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

על הטענה כי גבי אשכנזי עזב אותו כמו רבים מחברי המפלגה, השיב: "אשכנזי לא עזב אותי, הוא בחר שלא להמשיך בפוליטיקה בעת הזו וצריך לכבד את זה. גבי אשכנזי פרסם תמיכה, כולם יודעים שגבי אשכנזי תומך בכחול לבן. הוא מעריך את העשייה שלי, אך הוא אישית החליט כרגע שלא להמשיך וזה לגיטימי לגמרי".

"אין מצב שאני הולך עם ביבי אחרי הבחירות", קבע גנץ בתשובה לשאלה של מרב מיכאלי: 'האם ייתכן שיסלח לנתניהו אחרי הבחירות'. "אם ביבי לא ידע להתעלות מעל האינטרסים האישיים שלו במצב הקשה ביותר של מדינת ישראל ב-20, 30, 40 שנה האחרונות - אני איתו לא אלך יותר. נקודה".