שבעה ימים לבחירות: לקראת ה-23 במרץ, המפלגות נאבקות על הבאת קהל הבוחרים שלהן לקלפיות. במטות הקמפיינים השונים פיתחו לקראת יום הבוחר מגוון אמצעים ליצירת קשר עם המצביעים שיסייעו במאמץ להעלאת אחוזי ההצבעה למפלגה. שאלנו את כל המפלגות על השיטות בהן הן פועלות, הנה התשובות שלהן:

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הליכוד: "לא מתייחסים". לתשומת לב הקוראים, מדובר כבר בפעם השנייה שבמפלגה מסרבים להתייחס לשאלוני N12.

יש עתיד: במפלגה מתארים כי פועלים ב-3 צירים למען הבאת מצביעים לקלפיות. האחד – מפגשי זום ענקיים בהשתתפות יו"ר המפלגה, יאיר לפיד. "בפעם הקודמת נכחו במפגש כ-1,000 מתלבטים בינינו לבין העבודה, תקווה חדשה וישראל ביתנו", מסרו ממטה המפלגה. עד לסוף הקמפיין עתידים להיערך שני מפגשים נוספים.

השני, מרכז טלפוני. במטה משתפים כי שוחחו כבר כמעט עם 180 אלף מתלבטים. "כל מי שמגדיר את עצמו כמתלבט ומבקש שיתקשרו אליו – אנחנו מתקשרים ולא שואלים מה הוא מצביע אלא אם הוא מתלבט. בסוף השיחות הרבה אנשים אומרים "וואלה, השתכנעתי". יש אנשים שממש שלפיד יתקשר אליהם אז גם הוא עושה טלפונים".

יאיר לפיד עם המצביעים (צילום: Miriam Alster Flash90, פלאש/90 )
יאיר לפיד עם המצביעים | צילום: Miriam Alster Flash90, פלאש/90

במפלגה משתפים שהמאגר שלהם משותף לזה של מפלגת כחול לבן, וכי לפחות 10% ממנו מגדירים את עצמם כמתלבטים. המאגר כולל מספרי טלפון לטובת שליחת סמסים, רשימת מיילים ופרסום ממוקד בפייסבוק.

השלישי, "ערי יש עתיד" – ביום הבחירות מתכננים פעילי המפלגה לצאת לרחובות ולשכנע אנשים ללכת לקלפי כדי להעלות את אחוזי ההצבעה במעוזיה הבולטים: ת"א, אזור השרון, כפר סבא, חיפה, ראשון לציון ורחובות. מנהלי הקמפיין מתכננים להתחיל בפעילות בערים כבר בסוף השבוע.

הציונות הדתית: במפלגה משתפים בפעילות השטח הענפה אותה מובילים, באמצעות 120 סניפים בערים השונות. הצוותים מתכננים לפתוח דוכנים במרכזי קניות, לשלוח שיירות רכבים לערים, ולהיעזר בתשתיות כמו גרעינים, מוסדות, ראשי קהילות ובתי כנסת כדי להביא בוחרים: "כל אחד מגייס בין 50 ל-100 איש שהוא דואג שמגיעים לקלפי", מסרו ממטה הקמפיין.

בצלאל סמוטריץ' מדבר בטלפון (צילום: Sraya Diamant, פלאש/90 )
בצלאל סמוטריץ' מדבר בטלפון | צילום: Sraya Diamant, פלאש/90

בנוסף, במפלגה פועלים מזה כחודש עם תוכנת "השגרירים", אשר מרכזת את המידע על פעילותם של הפעילים בשטח: "השגריר מציג מספרי טלפון, את פירוט האנשים שמחוברים לתוכנה וכמה אנשים כל שגריר גייס. יש פה תחרות בעצם כי כל "שגריר" רואה כמה כל אחד השיג. זה מסונכרן עם מערכת האלקטור", מסרו.

תנועת 'דרכנו': התנועה האזרחית השיקה לקראת הבחירות אפליקציה בהשראת פעילות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, שמטרתה לעודד הצבעה בכל המגזרים תחת השם 'דמוקרטור'. במחקר שערכה התנועה נמצא שבכל רחבי העולם חלה ירידה באחוז ההצבעה בבחירות שנערכו בצל הקורונה, ונחושים להציע פיתרון לתופעה. "בניגוד ל'אלקטור' שמעודדת הצבעה רק לליכוד, ה'דמוקרטור' מעודדת נטו לבחור, כדי להעלות את אחוזי ההצבעה", מסרו ממטה התנועה.

ב'דרכנו' מגייסים בימים אלה אלפי מתנדבים שיעברו הכשרה מהירה. "במקום לפנות לקהל רנדומלי, להתפרס ולעמוד ביום הבחירות בכניסה לאלפי קלפיות – הם יפנו למי שכבר הצביע בבקשה פשוטה: לשלוח הודעות המרצה לעוד חברים ומשפחה, שפשוט יגיעו להצביע". האפליקציה ניתנת להורדה בחינם באפל ובאנדרואיד, והיא מאובטחת ללא כל אפשרות לזליגת מידע אישי.

תנועת דרכנו (צילום: אנטון שטרן)
תנועת דרכנו | צילום: אנטון שטרן

"בישראל החשש גדל כי זו מערכת בחירות רביעית תוך שנתיים ונראה שיש ייאוש מהמערכת הפוליטית", אמר יאיא פינק, מנכ"ל התנועה. "מתוך החשש מייאוש שיוביל לירידה באחוזי ההצבעה, החלטנו לבנות אפליקציה שאושרה אתמול על ידי גוגל ואפל שתאפשר להמריץ את החברים ובני המשפחה שלו שהוא חושש שלא ייצאו להצביע. בניגוד לאפליקציות אחרות שבשימוש המפלגות, זו אפליקציה מאובטחת והמידע לא מגיע אלינו".

תקווה חדשה: במפלגה פועלים לגיוס תומכים באופן מרוכז על ידי פעילות שטח ב-80 מוקדים ברחבי הארץ בכל שבוע. "הפעילים והמועמדים מחלקים פליירים, תולים שלטים, מקיימים חוגי בית ומקימים עמדות לחלוקת חומרי הסברה. בנוסף, מתקשרים למתלבטים ופועלים ברשתות החברתיות", נמסר ממטה הקמפיין.