בוחרים בצל הקורונה: שבועיים לבחירות לכנסת ועם פתיחת המשק, נערכים בוועדת הבחירות המרכזית לעלייה בתחלואה. במקרה של עומסים בקלפיות לחולים ומבודדים, תתאפשר ההצבעה ב"קלפי בוס", קלפיות מיוחדות שיוקמו ב-50 אוטובוסים של חברת אגד, שיוצבו ברחבי הארץ. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
 
האוטובוסים יכילו מקום לשלושת חברי ועדת הקלפי, מקום למשקיף ומקום למפקח טוהר הבחירות. אלו יתווספו לכ-500  מתחמי אוהלים עם 800 קלפיות לחולים ומבודדים. 

קלפי-בוס (צילום: חיים לוי)
קלפי בוס | צילום: חיים לוי


 
כמו כן, כדי שחולי הקורונה לא יאלצו לוותר על זכותם להצביע - יהיו הסעות אישיות עבורם, כשתרחיש הייחוס מדבר על כך שיהיו 37 אלף כאלו ביום הבחירות. המצביעים הרשומים כחולי קורונה יוכלו לתאם הסעה במוקד או באתר שיפתחו לשם כך ויקבלו הסעה אישית למקום הקלפי וחזרה ממנו, כדי למנוע מהם להסתובב.
 
מדובר בשינוי כיוון - וזאת לאחר שבעבר הצהירה וועדת הבחירות כי הדבר לא אפשרי. כ-140 קלפיות יוצבו בסניפי קופת החולים כללית. עלות תוספת הקלפיות בבחירות האלו, שבהן צפויים להיות 15 אלף קלפיות, גבוהה מ-70 מיליון שקלים. בנוסף לכך, בכל קלפי יהיו שני מזכירים וההיערכות לאפשרות שאחד מהם עלול להיות מבודד גובה אף היא מחיר יקר - פרויקט שעלותו נאמדת בכ-75 מיליון שקלים.

קלפי-בוס (צילום: חיים לוי)
בחירות בצל הקורונה | צילום: חיים לוי


 
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס אמרה בתדרוך לעיתונאים שהתקיים היום (שני), כי ישנו מחסור בעובדים בקלפיות הייעודיות. על כן, היא קראה לכל המתנדבים בארגוני הצלה, לצוותים הרפואיים, סטודנטים לרפואה ומי שיודע שאפשר להתמגן, להירשם ממחר לוועדת הבחירות. לדבריה, המחסור חמור למדי שבועיים לפני הבחירות, כשהמחסור העיקרי הוא באזור הגליל.