יושב ראש מפלגת "ימינה" נפתלי בנט חשף שראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אליו לפני הבחירות - והציע לו את תפקיד שר הביטחון. בריאיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", בנט סיפר כי הוא דחה את ההצעה וענה לנתניהו: "צריך להחליף אותך".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בריאיון שישודר מחר (שבת), בנט סיפר כי נתניהו התקשר אליו לפני פירוק הממשלה והציע לו לחזור לתפקיד שבו כיהן בעבר, אולם הוא סירב: "אמרתי לו: 'צריך להחליף אותך'". עם זאת, בנט הדגיש כי הוא אינו שונא את נתניהו ושצריך להודות לו על 33 שנות שירות, אך קרא לו: "שחרר".

מספר 2 ברשימתו של בנט, איילת שקד, התראיינה היום לגדעון אוקו בתוכנית "שישי בחמש" והתייחסה להתפתחויות במערכת הפוליטית, 4 ימים לבחירות. "נעשה הכל כדי לא ללכת לבחירות חמישיות", הבטיחה.

בהמשך, שקד התייחסה לטענה כי נתניהו דורש מבנט התחייבות להקמת ממשלת ימין, ואמרה: "הקשר בין התחייבות לבין נתניהו הוא מקרי בהחלט".

"ברגע שבנט וימינה גדולים - השלטון של נתניהו ירעד", הוסיפה שקד. על הקמת קואליציה עם "יש עתיד", הבהירה: "לא נשב תחת ממשלה בראשות יאיר לפיד".

נתניהו: "תכננו להפעיל 'נוהל שכן' נגד בנט"

הבוקר התרחש אירוע חריג מול ביתו של בנט ברעננה, לאחר שנתניהו תכנן להגיע למקום ולבצע גימיק כלשהו. ההיערכות הביטחונית הכבדה באזור חשפה את כוונתו של נתניהו, ולאחר שבנט פרסם סרטון שבו קרא לו להתייצב לעימות, ראש הממשלה ביטל את התוכנית.

נתניהו התייחס למהלך בכנס שארגן ברעננה, ואמר שתכנן להפעיל "נוהל שכן" נגד בנט בניסיון לקבל ממנו התחייבות להקמת ממשלת ימין יציבה, אך "מכיוון שבנט הודיע שהוא לא מעוניין, החלטנו לוותר על כך".

איילת שקד תקפה את נתניהו בעקבות דבריו, כינתה את המעשה "הטרלה" ואמרה: "נוהל שכן צריך להפעיל נגד מחבלים. רק אצל נתניהו ימין אידיאולוגי יכול להיות אויב".