הגוש שתומך בהחלפת נתניהו מאבד מנדט וכבר לא עומד על 61, ושתי מפלגות לא עוברות את אחוז החסימה - כך עולה מסקר חדשות 12 שהוצג הבוקר (ראשון) בוועידת המשפיעים השלישית של חברת החדשות. בסקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע (בשיתוף iPanel) ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה לפיד מתחזקים במנדט - והפער ביניהם נשמר ועומד על תשעה מנדטים, 16 ימים בלבד לפני הבחירות. הנתונים המלאים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים אם הבחירות היו נערכות היום. מדובר בעלייה של מנדט אחד לעומת הסקר שפורסם ביום שלישי האחרון ובשיפור קל בקיבעון של מפלגת השלטון שרחוקה מ-40 המנדטים שאותם סימן נתניהו כיעד. גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת ל-20 מנדטים, בין היתר על חשבונו של גדעון סער: תקווה חדשה ירדה מ-14 מנדטים ל-12 בתוך חמישה ימים בלבד.

סקרי הבחירות האחרונים של חדשות 12: 

במקום השלישי, אם כן, נוצר תיקו בין גדעון סער עם תקווה חדשה לנפתלי בנט עם ימינה - שניהם עם 12 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת 9 מנדטים, ומיד אחריה ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים. אביגדור ליברמן וישראל ביתנו קיבלו 7 מנדטים וכך גם העבודה בראשות מרב מיכאלי, שקראה אתמול לגנץ לפרוש מהמרוץ. הנתונים של עודה, דרעי, ליברמן ומיכאלי - ללא שינוי מהסקר הקודם.

יהדות התורה בראשות משה גפני מתחזקת במנדט אחד ועולה גם היא לשבעה מנדטים. בני גנץ עם כחול לבן שומר על חמשת המנדטים שקיבל בסקר הקודם ובצלאל סמוטריץ' עם הציונות הדתית נחלש לארבעה מנדטים - ממש על סף אחוז החסימה - לאחר שיהדות התורה הוסיפה לעצמה מנדט על חשבונו.

הדרמה סביב לאחוז החסימה נמשכת: מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 3% ונותרת מחוץ, ורע"ם בראשות מנסור עבאס, גם היא עם 3%. שתי המפלגות רחוקות רבע אחוז בלבד מהרף שיאפשר להן להיכנס לכנסת. זהו הסקר השני ברציפות של חדשות 12 שבו מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. עוד מתחת לרף: המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, שמקבלת 1.9% - מפלגה שבאף סקר שערכנו מאז תחילת מערכת הבחירות, לא עברה את אחוז החסימה.

בסיכום הנתונים מתברר שיש 60 מנדטים בגוש בעד החלפת נתניהו: לפיד, סער, ליברמן, מיכאלי, עודה וגנץ. מדובר בעלייה של מנדט אחד לגוש מתנגדי רה"מ. לגוש נתניהו יש 48 מנדטים - הליכוד יחד עם המפלגות החרדיות (דרעי וגפני) ועם סמוטריץ'. לימינה, שעדיין נמנעת מהכרזה סופית על הגוש שבו תשב, יש 12 מנדטים - שכרגע צפויים להכריע את תוצאות הבחירות.

מזמין הסקר: חברת החדשות 
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel
מועד איסוף הנתונים: 4/3/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 600
מספר המתבקשים להשתתף: 14,138
טעות הדגימה המרבית: 4.0%-+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני