גם במערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים, מרבית המפלגות השקיעו סכומים גבוהים במיוחד בפרסום, שיווק ותעמולה בשורה של אמצעי תקשורת ודיגיטל. קבוצת יפעת מפרסמת את הנתונים, שמהם עולה תמונה מפתיעה במיוחד: הליכוד, המפלגה הגדולה בישראל על פי כל הסקרים, השקיעה כ-269 אלף שקלים בפרסום ברשתות החברתיות, באתרי החדשות ובעיתונות הכתובה. זאת, כשהמפלגה הבזבזנית ביותר בתחום זה היא תקווה חדשה של גדעון סער – שהוציאה כ-3.4 מיליון שקלים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תקווה חדשה מתייצבת בצמרת הרשימה הזו, בפער משמעותי יחסית משאר המפלגות. מפלגתו של סער הוציאה 3,408,526 שקלים במערכת הבחירות עד ליום חמישי האחרון, כשבמקום השני נמצאת יש עתיד של יאיר לפיד – שהשקיעה 2,838,723 שקלים בפרסום ובשיווק במדיה.

מי שנמצאת הרחק מאחור, באופן יחסית מפתיע ביחס לגודלה, היא הליכוד. על פי הנתונים, הליכוד הוציאה 269,034 שקלים עד לסוף השבוע האחרון בפרסום באמצעים השונים. בכך, היא מתייצבת אחרי מפלגות קטנות בהרבה, בין השאר: כחול לבן, העבודה, הציונות הדתית ומרצ.

יאיר לפיד וגדעון סער  (צילום: צילום לפיד: Tomer Neuberg | צילום סער: Yonatan Sindel, פלאש/90 )
בצמרת הרשימה: תקווה חדשה, אחריה - יש עתיד | צילום: צילום לפיד: Tomer Neuberg | צילום סער: Yonatan Sindel, פלאש/90

"עולה כאן נתון תקדימי – הליכוד משקיע השקעה נמוכה ממרבית המפלגות בקניית שטחי פרסום", אמר מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת. "הם מנהלים קמפיין זול ויעיל, נתניהו כפרזנטור מייצר סדר ומתראיין ללא הרף, ומוכיח שניתן לנהל קמפיין טוב ללא השקעה מסיבית בקניית שטחי פרסום".

מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת
מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת

תמיר האס, מנכ"ל "האס יחסי ציבור", הסביר: "אם נתניהו לא היה ראש ממשלה הוא היה יכול לעבוד כקמפיינר. מתנהל פה קמפיין דרמטי ברמת הדיוק שלו. במשך שנים צפינו במלחמות של רכישת מדיה והצפה בכל קמפיין בחירות, והפעם הליכוד מציג קמפיין אורגני ומדויק ומשתמש בכלים כמו יחסי ציבור ופחות פרסום קלאסי".

תמיר האס, מנכ"ל האס יחסי ציבור
תמיר האס, מנכ"ל "האס יחסי ציבור"

למרות שהליכוד לא השקיע אמצעים רבים בפרסום באמצעי התקשורת השונים, במפלגה מתכוונים לממן פעילות שטח ביום הבחירות בשווי של עשרות מיליוני שקלים. במטה הליכוד מאמינים שהדבר עשוי להטות לטובתם את הכף ביום שלישי הקרוב. 

הוצאות המפלגות על פרסום: הנתונים המלאים

תקווה חדשה – 3,408,526 שקלים

יש עתיד – 2,838,723 שקלים

ימינה – 1,686,353 שקלים

כחול לבן – 1,495,190 שקלים

ישראל ביתנו – 845,298 שקלים

העבודה - 809,608 שקלים

תל"ם - 758,764 שקלים

הציונות הדתית – 687,805 שקלים

מרצ – 671,292 שקלים

ש"ס – 450,080 שקלים

הרשימה המשותפת – 420,386 שקלים

הליכוד - 269,034 שקלים

יהדות התורה – 83,439 שקלים