6 ימים בלבד נותרו עד למועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת ה-24, ובגוש המרכז-שמאל שמפוצל לרסיסי מפלגות, עדיין לא נעשו מהלכים משמעותיים שתכליתם למנוע בזבוז קולות. בריאיון ל"שישי בחמש" עם גדעון אוקו, סיפרה יו"ר מפלגת העבודה הנכנסת, ח"כ מרב מיכאלי, למי בכוונתה לחבור – ובעיקר למי לא.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני שומרת על ערוצים פתוחים עם כל הנוגעים בדבר", אמרה מיכאלי, "אני מעריכה את חולדאי, שוחחנו אתמול, גם את ניסנקורן ואת שלח, יהיה קשה לדעת בדיוק מה קורה לפני שאדע מה קורה בפריימריז לרשימה שלנו ביום שני. ככל שזה תלוי בי – לא יילכו קולות לאיבוד, אעשה את המקסימום כדי להביא כוח לגוש שלי".

כשנשאלה האם חיבור לכחול לבן הוא אפשרי – היא הבהירה: "אני לא רואה בגנץ כשותף, אנחנו מתקדמים קדימה לעידן הבא. פרץ ושמולי הפכו יחד עם גנץ לעוד סיעה בליכוד, זו הייתה הבחירה הלגיטימית שלהם, זו לא הייתה הבחירה שלי ולא של בוחרי העבודה".

נפתלי בנט (צילום: Photo by Avshalom ShoshaniFlash90)
ח"כ מיכאלי: "לא רואה בגנץ כשותף" | צילום: Photo by Avshalom ShoshaniFlash90

והאם תסכים לוותר על המקום הראשון במסגרת חיבורים אפשריים בגוש? "אני לא עוסקת בשאלה הזו כרגע, יש שבוע לפנינו – ובישראל, בשבוע של פוליטיקה, יכולות לקום וליפול ממשלות שמונה פעמים. יש כרגע שני סקרים שבהם לעבודה יש 4 ו-5 מנדטים. אני מושקעת כרגע בלהעמיד את המפלגה על הרגליים כדי לוודא שאין סימן שאלה אם עוברים או לא עוברים את אחוז החסימה".

לדברי מיכאלי, "יש מועמדים מצוינים לרשימה בפריימריז ואני מאושרת לראות את הסחף לעברנו. רק השבוע הצטרפו 2,500 חברים חדשים ועוד 2,5000 חזרו הביתה, זו תנועה אדירה". בנוסף, התגאתה יושבת הראש החדשה בכך שהרשימה של מפלגתה לכנסת תהיה בריצ'רץ' ותשובץ באופן שוויוני בין נשים לגברים: "אין סיבה ש-50% מהאוכלוסייה יסתפקו ב-25% ייצוג בקושי בכנסת".