שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, נפגש היום (שלישי) עם יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס. גנץ ביקש מעבאס כי יתמוך במועמד שיציב גוש השינוי להרכבת ממשלה. בהסכמת הצדדים השיח יימשך בימים הקרובים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

 "אזהרה לנפתלי בנט ומנסור עבאס - ביבי משתמש בכם", כתב גנץ בטוויטר. "מזימת אפריל של נתניהו לביטול המשפט עדיין כאן: הקמת ממשלה עם בנט ועבאס, מינוי אוחנה לשר המשפטים, פיטורי היועמ"ש ומינוי פרקליט מדינה "מטעם" שיעצור את המשפט".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע היום כי ימליץ כצפוי על נתניהו להרכבת הממשלה: "‏על בסיס התחייבותו של ראש הממשלה בהסכם שנחתם איתנו להקים ממשלת ימין שתשמור על הזהות היהודית של המדינה, תחזק את ההתיישבות ותבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, וכפי שהתחייבנו, הציונות הדתית תמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו ותחתור להקים איתו ממשלה של המחנה הלאומי".  

בתוך כך, המגעים להקמת ממשלה נמשכים. אתמול גנץ פנה ללפיד, בנט וסער בקריאה לפגישה מרובעת שמטרתה להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בואו נשב בהקדם ונמצא את הדרך לעצור את שלטון נתניהו ולהקים ממשלה ישרה", אמר גנץ.

קריאתו של יו"ר כחול לבן הגיעה לקראת סבב ההתייעצויות שיקיים הנשיא ריבלין החל מ-5 באפריל ועד 7 באפריל - ויכריעו מי יקבל את המנדט להרכבת הממשלה ראשון. ב-5 באפריל יחל גם שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו.

אתמול אחד מבכירי צוות המשא ומתן של רע"ם ככל הנראה סתם את הגולל על שיתוף פעולה אפשרי של המפלגה הערבית עם נתניהו וחבירה לגוש המפלגות שתומכות בו. בריאיון ל"חמש עם רפי רשף" אמר עו"ד שועאע מנצור, ראש עיריית טייבה, שאין סיכוי שמנסור עבאס יסכים לתמוך בממשלה שבה חברים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

"שאר התסריטים הם אפשריים – במיוחד שאין הרבה אלטרנטיבות - או מחנה ימין בראשות נתניהו או מחנה שמאל בראשות לפיד או אחרים", אמר מנצור. "רע"ם לקחו החלטה חשובה להקים צוות שיקיים צוותי משא ומתן – ומן הסתם לנהל אותו עם כולם, אבל ללא ספק העניין האידאולוגי והאינטרס של המצביעים הוא שיעמוד בראש מעיניהם של צוותי המשא ומתן. בלי לגמגם ובלי למסמס".