יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, יערוך הערב (שני, 20:00) מסיבת עיתונאים, ובה הוא צפוי להודיע על כישלון המו"מ עם הציונות הדתית ועל ריצה עצמאית בבחירות 2022.

הבחירות לכנסת ה-25 - סיקור נרחב ב-N12:

מסקר מנדטים שפרסמנו אתמול במהדורה המרכזית נשאלו המשיבים כיצד היו מצביעים אילו המפלגה של איתמר בן גביר, "עוצמה יהודית", הייתה מתפצלת מהציונות הדתית ורצה בנפרד. במצב כזה, הליכוד מקבל 31 מנדטים, יש עתיד עם 23, המחנה הממלכתי עם 14, עוצמה יהודית עם 8 והציונות הדתית עם 5. במצב הזה, הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה. 

 

 

 

עוד פרסמנו אתמול כי יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ', ביקש מנתניהו לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית כדי להקל על המו"מ עם בן גביר - אך נתניהו סירב. במקביל, סמוטריץ' נערך גם לאפשרות שהמו"מ עם בן גביר ייכשל ומקיים מגעים עם עמיחי שיקלי על ריצה בבלוק טכני.

חילוקי הדעות והמאבק על הנהגת הרשימה בין סמוטריץ' לבן גביר איימו בשבועות האחרונים על הסיכויים לריצה משותפת. "אנחנו ביחד ונמשיך ביחד", טען סמוטריץ' בריאיון למגזין N12 - אך עקץ את חברו ואמר כי "איתמר זרק לא פעם ולא פעמיים קולות, אנחנו בטרללת גם בגללו".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בחודש שעבר

לפני כשבועיים העביר במהדורה המרכזית סמוטריץ' הצעה לאיחוד עם עוצמה יהודית שבה התקבלו באופן כמעט מוחלט דרישותיו של בן גביר להנהגה משותפת. הוא הציע לבן גביר את המקומות 10,9,5,2 כשהמועמד השביעי יהיה מועמד בהסכמה. בסביבת בן גביר אמרו בתגובה כי הם יחתמו אם יאושר המועמד השביעי של בן גביר שהינו אדם מסורתי מהפריפריה. סמוטריץ' היה מעוניין לשריין מועמד חיצוני שלא מזוהה עם אף אחד מהשניים.