המגעים להרכבת ממשלה: הימים שלאחר הבחירות מזמנים תרחישים אפשריים רבים להקמת ממשלה, אולם נראה כי תרחיש אחד אפשרי מטריד במיוחד את בנימין נתניהו. התרחיש, שבעיניו נראה כתרחיש בלהות, מציג למעשה ממשלת ימין בהשתתפות המפלגות החרדיות והציונות הדתית, ובהובלת נפתלי בנט, גדעון סער, בני גנץ ואולי גם יאיר לפיד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

למרות השתתפותו האפשרית של לפיד, יהיה קשה להגדיר ממשלה כזו כממשלת שמאל. נדגיש כי יו"ר ש"ס אריה דרעי בולם התקדמות בכיוון של הקמת ממשלת ימין ללא הליכוד, למרות שיו"ר יהדות התורה, משה גפני, מעט יותר פתוח לרעיון. בכל מקרה, התרחיש עשוי להפוך למעשי רק ברגע האחרון, ואם אכן נדהר לבחירות חמישיות.

יעקב ליצמן, הודיע עם זאת שמבחינתו, הוא ימליץ על נתניהו: “הודענו לציבור לפני הבחירות שנלך עם נתניהו ולכן אין כאן שאלה, יהדות התורה, ומבחינתי אגודת ישראל לפחות, תמליץ לנשיא רק על בנימין נתניהו. המטרה שלנו להקים קואליציית ימין למען כלל אזרחי ישראל. כל יתר השמועות בגדר ספינים”. 

נקודת התורפה שמזהה נתניהו במצב הנוכחי היא העובדה שהוא צריך מהלך דו-שלבי שידרוש ממנו לגייס את בנט ועריקים נוספים, או לחלופין את בנט וסער. בשיחות סגורות הוא אומר: "אם היו לי 59 מנדטים, היו לי כבר למעשה 61 - בנט לא באמת איתי". מקורבים לנתניהו מעלים בפניו את האפשרות לוותר על ראשות הממשלה ולהתמודד לנשיאות, אולם הוא מצידו פוסל את ההצעה לפי שעה ומעדיף להמשיך להתמודד על ראשות הממשלה כיו"ר הליכוד. 

במקביל, בצד השני של המפה הפוליטית מתנהל מאבק כוחות בין בנט וסער שנמצאים בציר אחד, לבין יאיר לפיד שנמצא בציר השני. בנט וסער כועסים על לפיד, ומותחים עליו ביקורת בטענה כי אינם מבינים מה הוא עושה. לדבריהם הוא אוסף ממליצים, למרות שאין לו כל יכולת להרכיב איתם ממשלה במצבו הנוכחי.