הסוף לסגרים, פתיחת המשק בדרך: שר האוצר ישראל כ"ץ התחייב הערב (ראשון) בריאיון לדני קושמרו במהדורה המרכזית כי "זו הפתיחה האחרונה. לא יהיו יותר סגרים". לצד זאת, הוא נזהר מלהיכנס לפינות פוליטיות רגע לפני שיפעל להעברת התוכנית הכלכלית בממשלה והתחמק מלספק תשובה ברורה לנוכח העובדה כי הממשלה הנוכחית לא אפשרה את העברת התקציב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בצל המחלוקות בין ראש הממשלה לכחול לבן על מועד פתיחת המשק, אמר כ"ץ: "קיימתי היום עם שיח עם ראש הממשלה ומשרד הבריאות, יום לפה ולשם זה פחות חשוב. אני מאמין שתימצא פשרה. הבשורה הגדולה היא שהמשק הולך להיפתח בתחילת השבוע, רוב הדברים הולכים לחזור תחת התו הירוק - בהתאמה לאופי הפעילות. זה מביא אותנו למצב שזו תהיה המדינה הראשונה בעולם שחוזרת לפעילות מבוקרת".

השר ישראל כ"ץ (צילום: חדשות 12)
שר האוצר כ"ץ: "מאמין שתימצא פשרה" | צילום: חדשות 12

 בתגובה לדברים שהשמיע כ"ץ בקבינט הקורונה כשטען כי "שבועיים זה רחוק מאוד", הבהיר: "רציתי החלטות מדויקות, לא לחכות. תתקבל מחר החלטה על פתיחת חלק גדול במשק בתחילת השבוע".

"אני כל כך רחוק פוליטית ממה שגנץ אומר", הדגיש. "אני רוצה שהעסקים יפתחו בשני שלבים בצורה מבוקרת. חשוב לי שלצד הקורונה והתו הירוק, הדברים יקרו במדויק כדי שכל העסקים יוכלו להכיל את עצמם לפתיחה הגדולה". באשר לפורים אמר: "זה דבר אחר ונקודתי, יצטרכו למצוא פתרונות לערב או שניים - זה לא קשור לדבר הכולל".

ראש הממשלה נתניהו וישראל כ"ץ (צילום: N12)
"הבירוקרטיות המיותרות לא עומדות מול הצורך לסייע לציבור" | צילום: N12

בה בעת שר האוצר אמר כי בכוונתו להביא השבוע תוכנית כלכלית כדי לספק מענה לציבור, תוך שהוא הכריז כי יאבק נגד חסימות פוליטיות של גנץ. "תפקידי להביא תוכנית שתסייע לעסקים, למבוטלים ולמשפחות עד העשירון השביעי. אאבק נגד חסימות פוליטיות של גנץ ואני בהידברות איתו. כל ההליכים הפוליטיים המיותרים והבירוקרטיות המיותרות לא עומדות מול הצורך לסייע לציבור".

את העובדה כי הממשלה הנוכחית לא פעלה להעברת התקציב, הוא כינה "וטו עדתי". "הבאתי תקציב המשכי והעברתי את תקציבי הקורונה והסיוע. מי שיבוא ויתנגד -  יצטרך להסביר לציבור למה הוא עושה את זה".

 

בני גנץ מזהיר מגילויי אלימות שיובילו לרצח (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
כ"ץ מתכוון להיאבק נגד חסימות של גנץ | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12