המסע הקצר של אשכנזי בפוליטיקה מסתיים - לפחות זמנית: בכיר כחול לבן ושר החוץ, גבי אשכנזי, צפוי להודיע מחר (רביעי) שהוא מתכוון לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים - כך נודע הערב (שלישי) ל-N12. אשכנזי לא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לכנסת והוא צפוי לעזוב את כחול לבן, שגנץ צפוי להמשיך לעמוד בראשה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי הצטרף לחיים הפוליטיים בפברואר 2019, בלילה שבו הגיעו יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד להבנות על איחוד הרשימות והקמת כחול לבן. אשכנזי היה אחד המתווכים בדרך לאיחוד ושובץ בצמרת הרשימה. לאחר שלוש מערכות בחירות בהן היה חלק מהמפלגה, הוא מונה לבסוף לשר החוץ, זאת לאחר החתימה עם נתניהו על הקמת ממשלת החילופים, שקרסה לאחר שבעה חודשים בלבד. 

רביעיית כחול- לבן (צילום: N12)
רביעיית כחול לבן לשעבר בליל הבחירות האחרונות, מרץ 2020 | צילום: N12

פרישתו הצפויה של אשכנזי מהחיים הפוליטיים היא עוד לבנה שנופלת מהחומה של כחול לבן, זאת לאחר שבכיר נוסף של הרשימה, אבי ניסנקורן, הודיע מוקדם יותר היום לגנץ שהוא עוזב את כחול לבן ומצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי - מה שהוביל לתגובות קשות במפלגתו של גנץ. גורם בכיר בכחול לבן מסר בתגובה להודעה של שר המשפטים: "ניסנקורן - רמאי וכפוי טובה. שחולדאי ישמור על הגב".

גנץ שוחח הערב עם ניסנקורן בעקבות הודעתו, וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים. ״ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", אמר גנץ, "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך". 

רון חולדאי ואבי ניסנקורן (עיבוד: יונתן זינלד ומריים אלסטר, פלאש/90 )
החליט לחבור לחולדאי - וחטף אש. ניסנקורן | עיבוד: יונתן זינלד ומריים אלסטר, פלאש/90

בנוסף לניסנקורן, חברי כנסת לא מעטים צפויים לעזוב את כחול לבן לאחר חילוקי דעות מול היו"ר גנץ, ובהם ח"כ מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ורם שפע, שהצביעו בשבוע שעבר נגד הצעת הפשרה שהייתה מאריכה את חיי הממשלה ומאפשרת, אולי, להעביר את התקציב. ככל הנראה שגם ח"כ עינב קאבלה, מקורבתו של ניסנקורן, צפויה לפרוש מהמפלגה ולחבור לניסנקורן בפלטפורמה החדשה של חולדאי. 

לפני כשבועיים, הודיעו יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת דרך ארץ, שהיוותה חלק מכחול לבן, על חבירתם לרשימתו החדשה של גדעון סער - מה שהוביל את גנץ לפטר מיידית את הנדל מתפקידו כשר התקשורת. לאחר גל העזיבות הזה, ככל הנראה שיישארו בכחול לבן 10-11 חברי כנסת לצדו של גנץ, שצפוי להמשיך ולעמוד בראשה.