הממשלה ש"תרפא" את ישראל ותמנע עוד סבב בחירות? לאחר שנודעו תוצאות הבחירות - כאלה שמנציחות את הפלונטר הפוליטי ולא מותירות לאף גוש להקים ממשלה - בגוש המפלגות שמתנגדות לנתניהו, המכונה גם "גוש השינוי", מדברים על מתווה ראשוני להקמת ממשלה שמטרתה תהיה "ריפוי לאומי" ושבראשה יעמדו ברוטציה נפתלי בנט ויאיר לפיד - כך דיווחנו הערב (שישי) ב"אולפן שישי". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בימים האחרונים מתנהלות שיחות בין כל ראשי המפלגות, ובמסגרת אלה שהתקיימו בין חברי "גוש השינוי" לבין בנט, הולך ומתגבש מתווה לפיו תוקם אותה "ממשלת ריפוי לאומית" שתונהג על ידי בנט ולפיד/ לפיד ובנט, ותכלול 52 מנדטים: יש עתיד (17), כחול לבן (8), ימינה (7), העבודה (7), ישראל ביתנו (7) ותקווה חדשה (6) - כשמי שיתמכו בממשלה מבחוץ או יימנעו יהיו חברי מרצ (6), וחלק מחברי הרשימה המשותפת (6) ו/ או רע"מ (4). 

במסגרת אותה "ממשלת ריפוי", מתכננים חבריה להעביר תקציב מדינה - אך גם לוותר על העברת החקיקה נגד נתניהו שנתפסת כפרסונלית. חברי אותה ממשלה אופציונלית שואפים לכך שהממשלה תעבוד ותתפקד בבמשך תקופה - ושכעבור זמן מה, גם המפלגות החרדיות ייכנסו אליה והיא תורחב. 

ומתווה כזה, כמובן, אינו חף מבעיות: במסגרת התוכנית הזו, מרצ לא כלולה בממשלה - ואין סיבה שחבריה רק יתמכו בה מבחוץ ולא יבקשו להשתלב בה, בטח כשהתחזקו משמעותית בבחירות ועלו ל-6 מנדטים. בעיה נוספת שקיימת היא יחסי ליברמן והחרדים: האם הם יסכימו לדור בכפיפה אחת אחרי הפסילות ההדדיות והמילים הקשות שנאמרו בקמפיין. וכמובן - הבעיה שהיא המורכבת מכולן: האם בנט וסער יסכימו להיתמך על קולות המפלגות הערביות.   

ונראה שהמאמצים להקמת ממשלה בראשות בנט כבר החלו: הערב חשפה רינה מצליח ב"אולפן שישי" כי אמש נערכה פגישה בין גדעון סער לנפתלי בנט בביתו של בנט ברעננה. סער הוא זה שיזם את המפגש - ובמהלכו הוא העלה בפני בנט את הצעת ראשי "גוש השינוי" להעניק לו את הבכורה ולהוביל למצב שהוא יהיה המועמד המומלץ מטעם הגוש לראשות הממשלה.