"אף אחד לא מנתק קשר עם מנסור עבאס": כבר כמה שבועות שמנסור עבאס כמעט ולא מתראיין לכלי התקשורת המרכזיים, זאת למרות שהסקרים מראים שמפלגתו עשויה להיות לשון המאזניים. בריאיון מיוחד במהדורה המרכזית התייחס עבאס היום (ראשון) לאפשרות שיתמוך בממשלת ימין בראשות נתניהו והדגיש: "אם יבשילו או יתקיימו תנאים מתאימים בצד מסוים, אנחנו נשקול חבירה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אם רע"מ תעבור, כפי שחוזים הסקרים, עבאס מבטיח לעשות הכול כדי להימנע מסבב נוסף. הוא מתכנן להגיש למתמודדים תוכנית מסודרת וללכת עם מי שייתן יותר. על אמירותיו של נתניהו, לפיהן הוא פוסל אותו כשותף, אמר: "בואי נמתין לימים שאחרי הבחירות. נראה איפה הבוחר הערבי ימקם את רע"מ ונראה איפה הבוחר הישראלי עומד בכלל. אחרי שנדע מה חלוקת הכוחות, נדע בדיוק מה העמדות האמתיות".

"תראי, כל הפוליטיקאים בתקופת הבחירות אומרים דבר, ואחרי הבחירות עושים דבר אחר", הדגיש עבאס. על השאלה האם נתניהו יסכים לדעתו להיתמך על ידי רע"מ?, השיב: "העניין הוא לא של נתניהו, אלא של כל פוליטיקאי. כל אחד ירצה להמשיך ולשלוט ולשמור על הכיסא שלו".

ח"כ מנסור עבאס (צילום: יח"צ)
צילום: יח"צ

למרות ההצהרות של נתניהו, עבאס לא סוגר את הדלת לשיתוף פעולה – אפילו אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה. "יש שני מודלים בכל משטר דמוקרטי: קואליציה, אופוזיציה", הבהיר נתניהו על מנת לבהר את עמדתו בנושא. "אצלי, בין הקואליציה לאופוזיציה יש כל מיני תחנות, שאפשר לפתח מודלים ולפעול לפיהם".

לאחרונה דיווחנו על פגישה בין יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד לבין מנסור עבאס, שנועדה לשכנע אותו להמליץ על לפיד בפני הנשיא כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה. "מגעים מתנהלים כל הזמן", אמר עבאס ורמז כי לפיד לא היה היחיד שנפגש איתו. "אף אחד לא מנתק קשר עם מנסור עבאס, כולם רוצים לדעת מה אנחנו חושבים. אנחנו כן באים במגע עם כולם – שומעים, משמיעים דברים – וכולם מקבלים תשובה אחת: שנחליט לאן אנחנו פונים אחרי ספירת הקולות".

ח"כ מנסור עאבס  (צילום: פלאש/90 )
צילום: פלאש/90

לקרב היצרי מול הרשימה המשותפת עבאס ציפה, אך לא בטוח שלקח בחשבון שנתניהו עצמו ינסה להתחרות איתו על אותו הקהל בדיוק. "הוא משלה את עצמו שהוא יכול בן יום ולילה לקבל תמיכה ישירה מהחברה הערבית – בלי לתת ובלי להשקיע מאמץ", הבהיר עבאס. "הייתי מעדיף שראש הממשלה ישקיע קודם כול במדיניות נכונה, ייתן ואחר כך יבקש לקבל".

בעוד יומיים נדע מה כוחו האמיתי של עבאס. אם לנתניהו תהיה ממשלה, הוא יאבד את עמדת המיקוח שלו, אבל לדבריו בכל מקרה זו תהיה ממשלה צרה שתחפש רשת ביטחון; כזו שמנסור עבאס ישמח לתת.