"אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה" - כך כתב הערב (שני) יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד במאמר בעיתון "הארץ".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפיד חזר במאמרו על דבריו מהריאיון ליונית לוי בוועידת המשפיעים, שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיניו ובשבילה הוא מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, "כולל השאיפות האישיות שלי". לדבריו, גם אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה זה לא יבטיח לו את ראשות הממשלה ורומז לכך שיסכים לשבת בממשלה תחת בנט או סער.

לפיד הביע במאמרו התנגדות לתקצוב התנחלויות מבודדות ואמר שמפלגתו תילחם על כך ועל כך ש"בית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות, שיושם קץ למונופול החרדי על היהדות, שלהט"בים ודרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם".

במפלגת הליכוד כתבו בחשבון הטוויטר שלהם בתגובה: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה - נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

מהציונות הדתית נמסר: "לפיד קרע הערב את המסכה מעל הבלוף של ממשלה עם 'רוב ימני'. סער ובנט מוכנים להקים ממשלה עם לפיד, לוותר על היכולת להקים ממשלת ימין אמיתי ת- רק בגלל מאווים אישיים. בכך להפקיר את ההתיישבות כולה, את זהותה היהודית של מדינת ישראל והיכולת לעשות תיקונים היסטוריים במערכת המשפט החולה".