"מי יודע אם הנגבי הוא לא חפרפרת של סער בליכוד?": מתקפה חריפה של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הבוקר (רביעי) על חבר מפלגתו השר צחי הנגבי, בעקבות תמיכתו של האחרון באפשרות של הקמת ממשלת ימין בתמיכה מבחוץ של רע"ם. לאחר הדברים של הנגבי עלה קרעי לשידור ותקף: "דעה לא מקובלת, זה אדם שאין לו מקום בממשלה ימנית - הוא זורק לפח את כל הערכים של הליכוד". בעקבות חילופי האש: הונחו חברי הכנסת של הליכוד להפסיק להתראיין.

מדגם בחירות 2021 של חדשות ערוץ 12

עדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ח"כ צחי הנגבי הכריז באולפן "חדשות הבוקר" כי בליכוד "מוכנים להיכנס עם מנסור עבאס למשא ומתן, גם אם הוא באופוזיציה". הוא אף הוסיף: "למה שיימנע? שיצביע בעד, אין לנו בעיה, הוא לא יהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו: "בשום פנים ואופן לא". לאחר שהנגבי נשאל על התגובה של חברו לליכוד שלמה קרעי על האפשרות למו"מ עם עבאס הוא תקף: "תזכיר לי במי מדובר". לאחר שניב רסקין אמר לו שלמה קרעי מהליכוד השיב הנגבי בזלזול: "אני אעשה גוגל אחר כך". 

לאחר מכן עלה קרעי לשידור ותקף: "לטעמי עדיף לחפש בגוגל מישהו שלא מכירים מאשר לחפש בגוגל ולהתבייש. אני כתושב עוטף עזה, הנגבי גם בעבר לא הכיר את התושבים בעוטף עזה, כשירו עלינו טילים הוא אמר שזה פחות מעניין כי זה לא תל אביב. מי יודע אם צחי הנגבי הוא לא חפרפרת של גדעון סער שנשאר בליכוד? אדם שבא וזורק לפח את כל הערכים של הליכוד, רוצה להקים ממשלה בתומכי טרור. מה יהיה כשירו עלינו טילים והוא יצטרך אישור של עבאס לצאת למבצע בעזה? הוא יזרוק אותנו לזבל?! זה אדם שאין לו מקום בכלל בממשלה ימנית. אני לא מבין את זה, בושה וחרפה". הנגבי שהיה באולפן סירב להגיב ורק חזר על המילה: "הלאה".

ומה אומר עבאס? הוא מצידו משאיר את כל הקלפים פתוחים. בריאיון ל-103 FM, הדגיש יו"ר רע"ם כי הוא מוכן למגעים עם שני הצדדים: "אמרנו כעמדה שאנחנו לא נמצאים בכיס של אף אחד ומוכנים לבוא במגע עם שני הצדדים, כל מי שמוכן להרכיב ממשלה ורואה את עצמו ראש ממשלה עתידי. אם תבוא הצעה - נשב, נדבר, נעלה את הדברים ונשמע".

רק לפני שבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בקולו לאפשרות כזו, כשאמר בריאיון לניב רסקין: "אין, לא רע"ם, אני לא צריך את רע"ם. אני לא רק לא צריך את רע"ם, אני יכול להגיד הפוך. רע"ם, מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה הם רוצים להפיל אותנו, חד-משמעית רע"ם לא תהיה האצבע ה-61 - וגם לא אשען עליהם".

גם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שהתנגד במהלך הלילה להקמת ממשלת מיעוט, נשמע אחרת הבוקר עם פרסום 90% מתוצאות האמת. "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו". 

על פי תוצאות הבחירות המסתמנות, הקמת ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס תהיה חייבת לכלול גם את מפלגת ימינה בראשות בנט, שהתחייב לאחרונה ואף חתם על מסמך בשידור בערוץ 20, לפיו לא יקים ממשלה בתמיכתו של עבאס. "לא אקים ממשלה על קולותיו של מנצור עבאס מהתנועה האיסלאמית", נכתב במסמך שעליו חתם בנט ואף השאיר לצידו מקום גם לחתימתו של נתניהו, שלבסוף לא הגיע לאולפן.