לא האמנו שזה יקרה, אבל מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים קיבלה נופך מיוחד, שונה מקודמותיה: מגפת הקורונה. מצב התחלואה וההגבלות לא אפשרו למועמדים לאורך רוב תקופת הקמפיין להתכנס ביחד עם הפעילים – ולהרגיש את השטח. אלא שההקלות שהעבירה הממשלה בשבועות האחרונים, שאפשרו להתכנס באולמות – החזירו את המראות המוכרים של הכנסים הפוליטיים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ימינה

"לפגוש את הציבור בלי מתווכים, בגובה העיניים, יום אחרי יום", אמר נפתלי בנט באחד מכנסיו הראשונים. במקרה של ימינה, הקהל שהגיע לפגוש את בנט לא יודע עד הסוף לאן הוא מתכוון לקחת אותם.

בשטח עם הפוליטיקאים (צילום: N12)
הכנסים הפוליטיים חזרו: האולמות שוב מתמלאים בפעילים ובתומכים | צילום: N12

"אני מקווה מאוד שבנט ייכנס לממשלה עם נתניהו", אמר יחיאל אבוטבול, תומך ימינה משדרות. בעיר הדרומית הליכוד נהנה בבחירות הקודמות מתמיכה של 51%, כשימינה עם 10% בלבד. וזה ניכר גם אצל המשתתפים באירוע; "אני מצביעה רק ליכוד, רוצה רק את ביבי", אמרה שרה, תושבת שדרות.

יש עתיד

במקביל, בראשון לציון, גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יצא להחיות את הפעילים בשטח – ולוודא שאף אחד מהם לא מתחיל לנמנם מהזינוק בסקרים. "זו פעם ראשונה שעשינו כנס פיזי", ציין לפיד. "אני עוד עם אדרנלין של לפגוש אנשים, זה כיף גדול".

בשטח עם הפוליטיקאים (צילום: N12)
הפעילים חוזרים לשטח | צילום: N12

תומכי יש עתיד משוכנעים שלפיד יוכל להיות ראש הממשלה הבא – ומאמינים שהבטחות הבחירות של סער ובנט שלא לשבת תחתיו יתפוגגו עם סגירת הקלפיות. "יום אחרי הבחירות כל אלה ידברו אחרת", מאמינה הניה גבע, פעילת יש עתיד. "בסוף כולם ישבו וידברו, זה ברור". לפיד עצמו הוסיף: "הן מצפים ממני בימים האלה להתרוצץ יחד איתם בכל מקום במדינת ישראל, ולהרים מתלבטים מהרצפה".

הליכוד

לפני קצת יותר משבועיים אישרה לעצמה הממשלה לקיים כנסים פוליטיים בהשתתפות 300 בני אדם. סער, בנט ולפיד פתחו אולמות רק אתמול, אבל נתניהו כמו נתניהו - לא בזבז רגע אחד. לצד הכנסים הרבים שערך בערים המזוהות עם הליכוד, ראש הממשלה, שמודע למצב הסקרים הגבולי מבחינתו, מנסה למשוך מצביעים מבנט ומסער – אבל לא רק. עכשיו, הוא מנסה להביא קולות גם מהמפלגות הערביות.

בשטח עם הפוליטיקאים (צילום: N12)
"כיף גדול, יש אדרנלין מלפגוש אנשים". לפיד | צילום: N12

"אני זוכר את ה'ערבים נוהרים לקלפיות'", סיפר עמי מסיקה, פעיל ליכוד. "אלא שעכשיו – הערבים נוהרים לקלפיות להצביע מחל". נעמה אדלר, תושבת קיסריה, הוסיפה: "באותם ימים הם הצביעו למפלגות אנטי ציוניות, והיום הם מצביעים לליכוד; לכן אנחנו רוצים שינהרו לקלפי".