אחרי הדרמה הלילית - יו"ר רע"ם מגיב לתוצאות הבחירות: עם פרסום תוצאות הבחירות החלקיות אמש, נראה היה כי מפלגתו של מנסור עבאס נמצאת בסכנה ועשויה שלא לעבור את אחוז החסימה - ובכך להישאר מחוץ לכנסת. הבוקר (רביעי) התעוררנו לתמונה אחרת עם ספירת 90% מהקולות וכעת, רע"ם הפכה ללשון המאזניים ולא חושבת פעמיים לפני שהיא מציבה תנאים.

מדגם בחירות 2021 של חדשות ערוץ 12

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בריאיון ל-103FM, הדגיש עבאס כי הוא מוכן למגעים עם שני הצדדים: "אמרנו כעמדה שאנחנו לא נמצאים בכיס של אף אחד ומוכנים לבוא במגע עם שני הצדדים, כל מי שמוכן להרכיב ממשלה ורואה את עצמו ראש ממשלה עתידי. אם תבוא הצעה - נשב, נדבר, נעלה את הדברים ונשמע".

לאחר שפרסמנו כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קבע להיפגש עד סוף השבוע עם עבאס, יו"ר רע"ם הכחיש מצידו את הדיווחים בסביבת לפיד וטען: "לא קבעתי איתו כלום". בתוך כך, המחלוקת בליכוד מחריפה. "מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו", כתב ח"כ מיקי זוהר בחשבון הטוויטר שלו.

יו"ר רע"ם אמר בריאיון כי הוא לא מסתפק בשני המודלים המקובלים בדמוקרטיה, קואליציה ואופוזיציה, וחושב לאמץ מודל אחר: "אני מתחיל לחשוב על מודל שלישי שיכול להתאים יותר למעמדה של רע"ם ולייחודיות שלה. בינתיים אנחנו צריכים להקשיב ולשמוע האם תהיה פניה. מי שרוצה למנוע מערכת בחירות חמישית, צריך לבוא במגע עם רע"ם. אנחנו ניסינו למנוע מערכת בחירות רביעית - לא הצלחנו".

עבאס ציין כי הוא לא בעד בחירות נוספות, אבל לא מוכן להתפשר: "העמדה העקרונית שלנו היא לא בעד ללכת לבחירות, אבל זה לא בחינם. אנחנו צריכים לקבל דברים לטובת החברה הערבית בתמורה, כדי לספק יציבות פוליטית שתאפשר הקמת ממשלה ותפקוד ראוי שלה".