בל"ד נמנעת מלהמליץ על מועמד לראשות הממשלה: הלשכה הפוליטית של בל"ד הודיעה היום (רביעי) על ההחלטה שלא לתמוך באחד מראשי המפלגות והצהירה כי לא תמליץ על אף מועמד בפני הנשיא - זאת בטענה כי "אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים".

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהודעה שנמסרה מטעם המפלגה נכתב: "בל״ד קוראת למפלגות הערביות להימנע מהמלצה, בין היתר משום שבכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים. לנו אין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני". עוד הוסיפה הלשכה הפוליטית של בל"ד כי "החלפת אישים היא חסרת משמעות אם לא משנים את המדיניות באופן יסודי, ושינוי כזה לא נראה באופק".

בריאיון ל-"שש עם", הדגיש יו"ר בלד סמי אבו שחאדה כי המלצה של המפלגות הערביות על לפיד לא על הפרק: "היה דיון ראשוני ביני לבין יו"ר חד"ש, תע"ל, אחמד טיבי ואיימן עודה. כמו כולם לצערי אנחנו רואים תמונה מאוד עמומה, אין משהו שהוא כל כך ברור. לדעתי, לפיד לא על הפרק, לא מדובר היום שהוא מועמד רציני. ככל הנראה, האופציות הן בין בנט לנתניהו". 

"בנט לא היה אופציה מבחינת בל"ד אף פעם", הבהיר אבו שחאדה. "יש לנו תוכנית פוליטית אחרת ושונה מכל מי שיכול להקים ממשלה. אנחנו לומדים מהניסיון, ראינו את זה כשנתניהו רצה להסתמך על מנסור כדי לא לפזר את הכנסת. דנו בזה בכמה שעות והתקבלה החלטה רשמית שלא נמליץ על פיד, על בנט ולא על נתניהו".

בתוך כך, ראשי הרשימה המשותפת חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי צפויים להיפגש מחר עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כחלק מהמגעים שהוא מקיים בניסיון לגייס תומכים שימליצו עליו לנשיא ריבלין.