איתמר בן גביר פרסם הערב (שבת) קמפיין חדש לבחירות 2021 שבו מוצגת קבוצת וואטסאפ פיקטיבית בהשתתפות ראשי מפלגות - ורמז כי הם תומכים במחבלים עם דם על הידיים, מוקירים את ארגון הטרור חמאס וגם מתלוצצים על השואה. תוך דקות מרגע הפרסום, בצלאל סמוטריץ' - שותפו של בן גביר - הכחיש כי הוא מעורב בהכנת הסרטון, זאת למרות שהוא נראה בסופו תחת הסיסמה: "ביחד מנצחים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון בן גביר עשה שימוש בפורמט של קבוצת וואטסאפ פיקטיבית, בדומה לסרטונים שמוציאה מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. בסרטון שפורסם הערב מטעמו של בן גביר, רואים קבוצה שבה חברים ראשי המפלגות ימינה, תקווה חדשה, יש עתיד, העבודה, מרצ וגם הרשימה המשותפת. ה"שיחה" נפתחה עם בדיחת שואה שסיפרה דמותה של אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, שהעלתה כביכול תמונה של גדר תיל ולידה באגט, ולאחר מכן, בהודעה עוקבת, כתבה: "בגאטו".

לאחר מכן ב"קבוצה", יאיר לפיד נראה לכאורה מתקפל בפני דרישות שונות ומשונות שמעלים בפניו בקבוצה, בהן: ביטול חוק הלאום, ביטול חוק השבות, מחיקת המילה "יהודי" מהמנון המדינה, החלפת יום העצמאות ליום הנכבה ואפילו יזימת יום הוקרה לחמאס. באמצע השיחה מספרת דמותה של מראענה בדיחה נוספת, הפעם על חשבון שורדי השואה.

סמוטריץ': שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח

למרות שהסרטון נחתם עם תמונה משותפת של בן גביר ושל סמוטריץ' תחת הסיסמה "ביחד מנצחים", יו"ר הציונות הדתית מיהר להתנער מהקמפיין. מקורביו של סמוטריץ' מסרו כי "זה לא מטעמנו, רק מטעם בן גביר".

לאחר מכן מסר בצלאל סמוטריץ' תגובה רשמית שבה מסר כי "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה. יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה".

למרות הודעתו של סמוטריץ', בן גביר התעקש כי הוא לא חוזר בו מהסרטון. "אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר", כתב בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אני מעריך את נפתלי בנט שלו זכויות רבות וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך יחד עם זאת טרם שמענו התחייבות של ימינה שלא תשב בממשלה עם לפיד ובתמיכת תומכי הטרור מהמשותפת ועם העבודה שמועמדת מס' 7 מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".