גנץ לא פורש: מצבה של כחול לבן בסקרים בכי רע, בכולם היא קרובה מאוד לאחוז החסימה (בסקר חדשות 12 האחרון המפלגה זוכה ב-5 מנדטים בלבד) - ובכל זאת, יו"ר המפלגה בני גנץ, צפוי לעמוד בראש המפלגה גם בבחירות הקרובות, זאת למרות שהיא מפולגת, משוסעת ומצומקת - כך דיווחנו אמש (חמישי) במהדורה המרכזית. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אלא שבדרך לבחירות הרביעיות שבהן גנץ יעמוד בראשות המפלגה שהוקמה בן לילה רק לפני פחות משנתיים, יש מכשול משמעותי: 48 השעות הקרובות הן האחרונות שבהן ניתן לבקש מהכנסת בקשה לפיצול סיעות - ולקבל את מימון המפלגות. בכחול לבן יש לא מעט אנשים שבוחנים אפשרויות עתידיות ומעוניינים למצוא מקלט ברשימות אחרות. 

גנץ, אשכנזי וניסנקורן (עיבוד: יונתן זינדל ותומר ניוברג, פלאש/90 )
מי הולך ומי נשאר? גנץ ושותפיו הבכירים אשכנזי וניסנקורן | עיבוד: יונתן זינדל ותומר ניוברג, פלאש/90

הכאוס בתוך כחול לבן הוא רק חלק קטן ממה שקורה בגוש המרכז-שמאל מאז התפזרותה של הכנסת ה-23 השבוע ותחילתה של מערכת הבחירות. בגוש יש לא מעט מפלגות קיימות כמו כחול לבן, יש עתיד-תל"ם ומרצ, וגם מפלגת העבודה שהשבוע נודע שנותרה ללא יושב-ראש לאחר שעמיר פרץ הודיע שלא יתמודד שוב על הנהגתה.

בנוסף - יש גם מפלגות חדשות: רשימתו החדשה של עפר שלח עליה הכריז היום - וגם רון חולדאי שצפוי להתמודד בפלטפורמה משלו וציפי לבני שבוחנת את צעדיה בימים אלה. זה אמנם עוד שלב מוקדם מאוד במערכת הבחירות שרק יצאה לדרך, אך לא יהיה עוד הרבה זמן לקבל החלטות - ובגוש המרכז-שמאל יצטרכו לקבל החלטות ולהכריע מי הולך עם מי, ואיך מייצרים את הגוף שיכול לאתגר את גדעון סער ששואב קולות מהמרכז - ובהמשך, אולי, גם את נתניהו.