יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיע למשדר ראשי המפלגות המיוחד של "פגוש את העיתונות". במהלך הריאיון מתח סמוטריץ' ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והדגיש כי הוא אמר דברים חמורים והוכיח את שנאתו כלפי הדתיים והחרדים. סמוטריץ' גיבה את ראש הממשלה נתניהו וטען: "תפרו לו תיק, רודפים אותו בצורה חסרת פרופורציה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"אנחנו בהחלט רוצים מדינה יהודית עם זהות יהודית, חינוך יהודי ושבת במרחב הציבורי - אנחנו לא מתביישים בזה", אמר סמוטריץ' בתגובה לטענה כי מפלגתו מקדמת רעיון של מדינת הלכה. "רוב הציבור הישראלי הוא מסורתי, הוא מחובר למורשת שלנו, לזהות שלנו ולערכים שלנו".

עוד הוסיף סמוטריץ': "אני מבין מצוין את הרצון שלכם לייצר הפחדה; איזו דמוניזציה עם ממשלת ימין עם הליכוד, עם החרדים, איתנו, שתהיה גרועה במטרה לנסות לעורר את החברים שלכם בשמאל לבוא ולהצביע. יש פה הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין".

בצלאל סמוטריץ אביגדור ליברמן (צילום: קובי גדעון, מרים אלסטר , פלאש/90 )
צילום: קובי גדעון, מרים אלסטר , פלאש/90

סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על דבריו של אביגדור ליברמן והתקומם על כך שהוא שותף לגיטימי של השמאל למרות שהוא לדבריו מפיץ שנאה נגד ערבים, נגד חרדים - וכעת נגד דתיים לאומיים ולהט"בים. "הוא שותף לגיטימי כי הוא רוצה להדיח את נתניהו מראשות הממשלה", הדגיש סמוטריץ'.

סמוטריץ' התייחס להשוואתו בין גילוי עריות וזוגיות חד-מינית, והשיב: "אני מבין את הרצון שלכם להיתפס לכל מיני רבעי משפטים ולהוציא אותם מהקשרם. יש לי תפיסת עולם ברורה. אני יושב ראש מפלגה דתית ואני מתנגד לנישואים חד-מיניים. לקחת רבע משפט והוצאת אותו מהקשרו - אני לא משחק את המשחק הזה".

 

"אני רוצה להעביר את פסקת ההתגברות ולפצל את תפקיד היועמ"ש"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'

במהלך הריאיון התחמק סמוטריץ' כמה פעמים מהשאלה 'למה להומואים אסור להתחתן ולהביא ילדים בישראל?', ולבסוף הדגיש: "אני יו"ר מפלגה דתית ויש לי עמדות של מפלגה דתית. אני לא יכול לתת לגיטימציה למה שמנוגד לתורה. את עומדת פה שלושה ימים לפני הבחירות וכל מה שאת עושה עכשיו זה במקום לשים לציבור בעיניים את מה שבאמת עומד על הפרק, מתעסקת כל הריאיון בנושאים השוליים והאזוטריים".

"אני רוצה לבסס אחרת לחלוטין את היחסים בין  מערכת המשפט לכנסת ולממשלה", הצהיר סמוטריץ'. "אני רוצה להעביר את פסקת ההתגברות, לפצל את תפקיד היועמ"ש כדי שלא יחזיק הרבה כוח - שיהיה מקצועי ולא פוליטי". יו"ר הציונות הדתית טוען כי תפרו לראש הממשלה נתניהו תיק ושרודפים אותו בצורה חסרת פרופורציה.

סמוטריץ': "בנט ושקד לא למדו את הלקח" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות)
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, חדשות

"אני גאה להוביל את הציונות הדתית", הצהיר סמוטריץ' על רקע סקר חדשות 12 לפיו 50% מהמצביעים חושבים שמפלגת הציונות הדתית היא מפלגה גזענית במידה רבה. "הציבור של הציונות הדתית הוא ציבור אידיאליסט עם הרבה אהבה, שמתעסק עם מה שטוב לעם ישראל - אף אחד לא יכפיש את הציבור הזה ולא ישחיר את פניו. אף אחד גם לא יגרום לנו להתנצל. אנחנו אנשים דתיים, ימניים עם הרבה אור".