היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לפסילת אבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה - כך כתב היום (שלישי) בחוות הדעת שהגיש לוועדת הבחירות המרכזית. לאחר ביטויים שנויים במחלוקת נגד העם היהודי ופוסט שהביע זלזול בים הזיכרון לחללי צה"ל, כתב היועמ"ש בחוות דעתו: "חומר הראיות המצומצם שהוצג במסגרת שתי הבקשות לפסילת מועמדותה לכנסת אינו מקים תשתית ראייתית לקבלתן".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עו"ד איתמר בן גביר, המתמודד לבחירות מטעם עוצמה יהודית, הגיש את הבקשה לפסילה וכתב בה שלל טענות נגד מראענה. בין היתר כתב בן גביר כי היא מסיתה לטרור ואף תומכת בהסתה לרצח ראש הממשלה, מתנגדת למדינת ישראל ולציונות, פועלת לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסיתה לגזענות על רקע לאומני כלפי העם היהודי ותומכת במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

איתמר בן גביר (צילום: מתוך "עובדה", קשת12)
בן גביר: "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל" | צילום: מתוך "עובדה", קשת12

ביום שבת האחרון התנצלה מראענה "בחדשות סוף השבוע" על פוסט מ-2013 שבו התגאתה שלא עמדה בצפירת יום הזיכרון. "אני עומדת בצפירה כשאני בחוץ", אמרה בריאיון. "אני מצטערת שזה פוגע בכל לב של אימא אבא, אח או אחות ששכלו את הבת או את הבן שלו - זה לא משנה מה הסיבות". עוד אמרה: "זה סטטוס ישן מאוד ועלוב. היום לא הייתי כותבת אותו בכלל".

בעמדתו הזכיר היועמ"ש את הריאיון ואת ההתנצלות: "המשיבה התייצבה בחדשות ערוץ 12 והסבירה בצורה בלתי מתפשרת את עמדתה, לפיה, מדובר באמירות מן העבר שאינן מייצגות אותה כיום וכי בראיה בדיעבד היא הייתה מסגננת את הדברים אחרת. המשיבה ציינה, כי מדובר באמירה "עלובה", ממילא ובעיקר היא הביעה חרטה כנה על תוכן הדברים, בפני כל מי שנפגע מהם".

כאמור, מנדלבליט סבור כי דינן של הבקשות נגד מראענה להידחות, משום שאינן עומדות בתנאי הפסילה כפי שקובעים החוק והפסיקה הקודמת בנושא: "כדי להראות כי אחת מהעילות הקבועות לפסילה מתקיימת, הפסיקה דורשת, בין היתר, כי יהיה מדובר במטרה דומיננטית של המועמד, וכי המועמד פועל באופן אקטיבי להגשמת המטרה האמורה פעילות שיטתית, חוזרת ונשנית, אשר 'צריכה לבוא לידי ביטוי חמור וקיצוני מבחינת עוצמתה'".   

תגובתו של איתמר בן גביר: "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל. כאשר היה מדובר בבן ארי, מרזל וגופשטיין, מיהר היועמ"ש לחרוץ את דינם, אולם כאשר מדובר במי שמוכח מעל כל ספק כי היא שוללת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומביעה תמיכה גלויה בטרור – היועמ"ש נאלם דום. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון המשפטנים ונדאג שמערכת המשפט תשוב להיות בעלת אג'נדה יהודית ציונית".