הסקרים האחרונים שפורסמו הראו על תיקו בין הגושים, אבל עדיין יש לכל גוש את המפתחות להפוך את התוצאה ולהשיג הכרעה. מספר הקסם הוא כמובן 61, אבל לפעמים מנדט אחד שינוע ממחנה אחד לאחר עשוי להכריע את גורל הקמת הממשלה הבאה. אלה הפרמטרים החשובים שישפיעו על הקמת הקואליציה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

נקודות המפתח עבור גוש הימין-חרדים

  1. הציונות הדתית: התנאי ההכרחי כדי שהגוש שבראשות נתניהו יגיע ל-61 הוא מעבר של מפלגת הציונות הדתית את אחוז החסימה. בלי תוצאה כזאת, נתניהו לא יגיע למספר הנכסף. ניתן לומר בזהירות שזה תנאי שיהיה לנתניהו קל יחסית להשיג, וזאת בזכות אותו הקמפיין חסר התקדים שעשה הליכוד בימים האחרונים וקרא להצביע למפלגתו של סמוטריץ'.
  2. פערי ההצבעה בין מעוזי ימין ומעוזי שמאל: הפרמטר השני שישה משמעותי עבור גוש הימין-חרדים הוא שיפור פערי ההצבעה בין מעוזי הימין ומעוזי השמאל. בדרך כלל שיעורי ההצבעה במעוזי המרכז-שמאל מעט גבוהים יותר ממעוזי הימין ואת נתניהו ינסה לשנות. כרגע לא ברור אם נתניהו מצליח לעשות את זה, ונראה שסיור הקמפיין האחרון שלו שנערך לפני זמן קצר בדרום הוא חלק מהניסיון שלו לשנות מעט את המשוואה. 
  3. נפילה של מפלגה בגוש הנגדי: הנתון השלישי, שקשה לומר שהוא הכרחי, אבל ללא ספק לנתניהו יהיה קשה מאוד בלעדיו הוא נפילה של אחת המפלגות המתנדנדות בגוש הנגדי אל מתחת לאחוז החסימה.
    בחירות (צילום: פלאש/90 )
    בחירות | צילום: פלאש/90

נקודות המפתח עבור מחנה השינוי

  1. גורל המפלגות המפלגות הקטנות: גוש המרכז שמאל תלוי ביותר במפלגות הקטנות שבגוש. אם כחול לבן, מרצ או העבודה ייפלו מתחת לאחוז החסימה, הסיכויים של הגוש להקים ממשלה ייפחתו משמעותית. לא ברור כרגע אם בשעות האחרונות יש סחף לכיוון אחת מהן – דבר שעלול להפיל את השתיים האחרות.
  2.  61 ללא המפלגות הערביות: מספר המפתח של גוש המרכז שמאל הוא 61 ללא המפלגות הערביות. תיאורטית, ניתן להקים ממשלת מיעוט ולהישען על המפלגות הערביות. זה יהיה הגוש החוסם של נתניהו, ואולם בפועל - קשה לראות את סער ובנט נותנים את ידם לממשלה כזו.
  3. הכרעה ברורה בין מנהיגי גוש המתנגדים: נקודה אחרונה שתהיה חשובה מאוד אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים - איך יתחלקו הקולות בין שלושת המובילים? האם יהיה פער גדול בין לפיד לסער ובנט, ואיך יתחלקו הקולות ביניהם? פער משמעותי עבור אחת מהמפלגות בגוש הוא חשוב כדי שתהיה לה הלגיטימציה להיות המפלגה המובילה. זאת, מכיוון שבין כה וכה לא יהיה לגוש הזה קל להקים ממשלה, ורוטציה משולשת זה הרכב שקשה אפילו לדמיין.