5 ימים לבחירות: על אף האיסור של ועדת הבחירות להשתמש ב"חוזרים לחיים" בקמפיין - הסלוגן של הליכוד ממשיך היום (חמישי) להתנוסס בשלטי החוצות וברשתות החברתיות. במפלגה, שתקפה את החלטת הוועדה, הבינו את ההשלכות ובשלב זה בחרו להוריד את תמונת הרקע מהפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עם זאת, שלטי החוצות של המפלגה ברחבי הארץ ממשיכים להתנוסס, בין היתר גם על בית ז'בוטינסקי במצודת זאב, שעליהם הכיתוב שנאסר: "חוזרים לחיים". בריאיון לגל"צ הבוקר, התייחס נתניהו להחלטת הוועדה ואמר: "אז נשנה את הסלוגן ל'חוזרים לחייך' או 'חוזרות לחיים', זה לא משנה".

שלט חוצות של הליכוד עם הסלוגן "חוזרים לחיים" שנפסל (צילום: N12)
שלט חוצות של הליכוד ברחובות | צילום: N12

תנועת "אחריות לאומית" פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שיורה על פתיחת חקירה פלילית נגד נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, יועצי השר ויועצי קמפיין הליכוד. זאת, נוכח הממצאים העובדתיים שהתגלו בתצהירים שהוגשו מטעם הליכוד, ראש הממשלה ושר הבריאות בעתירה של "אחריות לאומית" נגד השימוש בסלוגן "חוזרים לחיים".

עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל תנועת "אחריות לאומית": "בימים האחרונים התגלו עובדות מדהימות בכתבי טענות ותצהירים, במסגרת העתירה לוועדת הבחירות. העובדות מעלות חשד מבוסס ומשמעותי לביצוע עבירות פליליות, ביחס לקשר בין מפלגת הליכוד לבין קמפיין מבצע החיסונים הלאומי 'חוזרים לחיים' של משרד הבריאות. אנו מצפים לפתיחת חקירה מהירה ומשמעותית בנושא שנוגע לכספם ולחייהם של כל אזרחי ישראל".

הסלוגן "חוזרים לחיים" שנאסר בחשבון הפייסבוק של רה"מ בנימין נתניהו (צילום: N12)
הסלוגן שנאסר בחשבון הפייסבוק של נתניהו | צילום: N12

ועדת הבחירות החליטה שלשום לאסור על הליכוד להשתמש בסלוגן בקמפיין כחלק מתעמולת הבחירות של הליכוד, היות ומדובר בסיסמה הלאומית למאבק בנגיף הקורונה, שאינה אמורה להיות מזוהה עם מפלגה זו או אחרת. האיסור הגיע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע תמיכה בצעד בתחילת השבוע וביקש מהוועדה לאמץ את עמדתו, בטענה שמדובר בהפרה של החוק.

"התוצאה היא שהשימוש של הליכוד ושל מי מטעמו בביטוי 'חוזרים לחיים' בתור סיסמת בחירות במערכת הבחירות הנוכחית מפר את הוראת סעיף 2 א' לחוק", נכתב בהחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן. הסעיף המדובר אוסף על שימוש בעת תעמולת בחירות בכסף או בנכס מוחשי או בלתי מוחשי של גוף מבוקר - קרי של משרד הבריאות, במקרה הנוכחי.

מהליכוד נמסר בתגובה כי העניין עדיין נידון בבג"ץ וכי הם ממתינים כעת להכרעת בית המשפט.