אחרי שנכנס לממשלת אחדות עם בנימין נתניהו, חיכה לרוטציה ולבסוף הממשלה התפרקה, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ התארח הערב (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' והודה: "אני לא אשב בבלפור אבל אני אקבע מי יישב בבלפור, ואני אומר לכם – זה לא יהיה נתניהו".

"טעיתי. רמת האמון שאני נותן באנשים באופן טבעי, זה משהו שלא כל כך מתאים לשדה הפוליטי", אמר גנץ, "צריך להיות טיפה יותר חשדן, ואני קיוויתי שנתניהו יתרומם לרגע, הוא לא עשה את זה ובמידה מסוימת הוליך אותי שולל. העם הזה היה כמה לממשלה מתפקדת בתקופה כל כך קשה של קורונה, משבר כלכלי ומשבר חברתי, שהמנהיגים שלו יתאחדו, יפסיקו לריב אחד עם השני ויעבדו בשבילם, ובזה ביבי כשל. אני קיוויתי, הבנתי, עכשיו אני עושה תיקון. אני הולך לוודא שנתניהו יוחלף, זאת המשימה שלי כרגע".

אתה מתחייב שלא משנה מה יהיה, אתה לא תצטרף לנתניהו בשום צורה?
"אני לא אשב תחת נתניהו פעם נוספת, הדבר הזה נגמר. אפשר לעבוד עליי אבל זה קורה פעם אחת. ברגע שמישהו משקר אותי, זה נגמר. לא עובדים עליי פעמיים, נקודה".

כשנשאל אם הוא לא הבין שצריך להיות נוכל בפוליטיקה, אמר גנץ: "מדינת ישראל כמהה לפוליטיקה ישרה, אמריקה החליטה פוליטיקה ישרה אחרי טראמפ, אני לא יכול להיות כמה למשהו ישר ולהתנהג מלוכלך. אני מודה. אתם רוצים מישהו מלוכלך? מישהו נוכל? זה לא אני, לא להצביע לי. אם אתם רוצים מישהו ישר שמשרת את האינטרסים של המדינה, שקם בבוקר ומוטרד לא ממה יהיה איתו אלא מה יהיה איתכם - זה אני, אני אשמח לקבל את התמיכה שלכם". 

בני גנץ: "רוצים נוכל? אל תצביעו בשבילי" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
"לא יכול להיות כמה למשהו ישר ולהתנהג מלוכלך". בני גנץ | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

כרגע בסקרים גנץ עומד על 4-5 מנדטים, אבל עוד יש לו תקווה שהמספר יגדל. "קראתי לחיבורים, אבל פתק כחול לבן בראשות בני גנץ - יהיה", אמר גנץ.

איך אתה לא מתייאש?
"אני לא מתייאש ולא נחלש, להפך, ככל שיענו אותי - כן ירבה וכן יפרוץ. אני ממשיך קדימה ואוודא שהפוליטיקה במדינת ישראל תתנהל בצורה ישרה. בסופו של דבר אני חושב שרוצים פה פוליטיקה אחרת, צריך פוליטיקה אחרת. זה מה שרוב הישראלים הפשוטים רוצים – משהו נורמלי".

בפעם הקודמת שהתארח אצל אופירה וברקוביץ', גנץ טען ששותפו לשעבר בכחול לבן, יאיר לפיד, הוא "שונא אנשים", וכעת הוא מתנצל: "מאוד מצטער על האמירה הזאת, אני לא אוהב לפגוע באנשים. אבל אני מציע לשים את המריבות בין הפוליטיקאים בצד", אמר גנץ. "יש לי משימה פוליטית אחת – אני הולך לוודא שנתניהו מוחלף, ואני קורא לחיבורים, אני יודע שזה קשה. יותר מזה, גם אם אף אחד לא יחבור אליי, אמשיך לרוץ עד הסוף ואתמוך במי שיוביל את הגוש בשביל להחליף את נתניהו".