טלטלה בגוש המרכז-שמאל: יו"ר תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון, צפוי להודיע היום (ראשון) על ריצה עצמאית במפלגתו - לאחר שכשלו השיחות שניהל בשבועות האחרונים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בנוגע להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בבחירות הקרובות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במסגרת המגעים שניהלו השניים, לפיד הציע ליעלון לחבור אליו לצמרת יש עתיד - אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ועל עצמאותו המתוכננת.

למעשה, דרישה זו מגיעה על רקע המשבר המורכב שנוצר בעניינם של צבי האוזר ויועז הנדל, שבסופו של דבר הודחו מתפקידיהם בממשלה. השניים רצו בבחירות האחרונות מטעם רשימת תל"ם וחברו לרשימת כחול לבן, על אף שבחרו שלא ליישר קו עם עמדת המפלגה - מה שהוביל לסערה. לפני כחודש הודיעו האוזר והנדל על החלטתם לחבור לרשימתו החדשה של גדעון סער, "תקווה חדשה" ובעקבות כך - יו"ר כחול לבן גנץ הורה לפטר את הנדל מתפקידו כשר התקשורת וכן פעל להדחת האוזר מתפקידו בוועדת החוץ והביטחון.

הבוקר הודיע פרופ' חגי לוין, ראש איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, שהתפטר מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות, כי יחבור ליו"ר תל"ם יעלון: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם", כתב בחשבון הטוויטר שלו".

עוד הוסיף לוין: "תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו. הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע".

מאוחר יותר בישר עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי מחאת בלפור, כי גם הוא מצטרף ליעלון. "בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל. כצעד הראשון תלם תתמודד לבחירות הקרובות. רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד, אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכן/ם שותפים למסע", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הפיצוץ בין לפיד ליעלון הגיע לאחר שיעלון סירב לוותר על עצמאותו ולא היה מוכן לחבור ללפיד ללא המעטפת המוכרת של תל"ם ודמויות המפתח שתכנן לצרף אליו בבחירות הקרובות. אף על פי שנראה כי הפרידה חיובית כלפי חוץ, זו מורכבת מכפי שמוצג.

הטלטלה אף החריפה עם הצהרותיו של יעלון לתקשורת - לאחר ששר הביטחון לשעבר הודה בראיון לחדשות 12, כי בכוונתו לרוץ עם גדי איזנקוט. בדבריו אמר כי איזנקוט אמור היה להיות מספר 2 ברשימה שלו וכך - הכריז למעשה על הפרידה הקרובה מלפיד. בהמשך הודיע איזנקוט כי אין בכוונתו להצטרף לפוליטיקה בבחירות הקרובות.

למרות זאת, חברי יש עתיד ציפו לחיבור בין יעלון ללפיד הן בשל ניסיונו הביטחוני והן כדי שיישאר נאמן למפלגה - אך גם הם לא היו מוכנים להתפשר והתנגדו לחבירה של סיעה נוספת ליש עתיד. בסביבתו של לפיד מציינים כי הוא הופתע לראות אמש (שבת) את שלטי החוצות של יעלון שנתלו ברחבי הארץ, לקראת הכרזתו.

לפיד מסר אתמול על רקע הדיווחים כי הוא "מעריך ומכבד מאוד את משה יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".