יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הגיע הערב (שבת) לריאיון בפגוש את העיתונות במשדר מיוחד לקראת הבחירות, וחשף שנתניהו הציע לו להיות שר הביטחון לפני פירוק הממשלה האחרונה. הוא גם המשיך לטעון שבכוונתו להחליף את נתניהו, אך עדיין לא שלל ישיבה תחתיו, והזהיר מפני בחירות חמישיות: "נתניהו גורר אותנו לממשלת מעבר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתחילת הריאיון, נפגש בנט עם סער שהתראיין לפניו, והתייחס לאופציה שיחברו. "לי ולגדעון אכפת ממדינת ישראל באותה הדרך", אמר. "בסוף כל היריבויות, הוא אוהב את מדינת ישראל וגם אני, אנחנו ביחד נקים ממשלת ימין שתחליף את נתניהו".

הערכת מצב בקריה בראשות נתניהו ובנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"הציע לי להיות שר הביטחון". בנט בהערכת מצב בקריה כשכיהן כשר הביטחון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בריאיון, בנט חשף שנתניהו ניסה לצרף אותו לממשלה לפני פיזור הכנסת. "כשהוא ראה שמתפרקת הממשלה אז הוא נזכר להתקשר אליי ואמר 'בוא תהיה שר הביטחון'. אמרתי לנתניהו - צריך להחליף אותך'", טען בנט. "אמרתי לא, צריך להחליף אותך. בסוף העם יחליט. אני דמוקרט, אני אכבד את העם".

יו"ר ימינה המשיך ותקף את הממשלה, ובפרט את חברי הליכוד, והזהיר מבחירות נוספות. "הליבה של מה שאני עושה זה לוודא שנתניהו לא יגרור אותנו, ולא לפיד ולא גדעון, לבחירות חמישיות, כי לשם זה הולך. עוד בחירות זה נתניהו שנשאר ראש ממשלה, מירי רגב עדיין שרת תחבורה עם מוטציות בנתב"ג וגלנט שנותן לעצמו ציון 90 ממשיך להיות שר החינוך", אמר. "זה הדבר הכי גרוע. הרי נתניהו גורר אותנו לממשלות מעבר".

בהתייחס לשמועות שהוא כבר סגר מראש עם נתניהו, ענה בנט: "ממש לא. אני נחוש לעשות הכול כדי להחליף אותו, אבל תנו לי את הכלים. אני לא רוצה לשבת עם נתניהו, אני חושב שהוא עשה טוב, עכשיו הוא כבר לא עושה טוב. כל עוד הוא עשה טוב, תמכתי בו למרות החתול השחור שעבר בינינו".

"לא אשב בממשלה בראשות השמאל"

בנט התייחס להרכבי הקואליציה אחרי הבחירות, והבהיר, כמו סער, שלא יישב תחת לפיד. "לא הולכים לבחירות חמישיות ולא מקימים ממשלה בראשות השמאל", אמר. "לפיד הוא בחור טוב והוא לא איש פסול, אבל הוא בראש גוש המרכז שמאל. השורה התחתונה שיש 80 מנדטים בימין ו-30 מנדטים בשמאל, נקים ממשלת ימין".

ארכיון (צילום: פלאש 90)
"לא אשב בממשלה תחת השמאל". יו"ר ימינה נתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: פלאש 90

"אצלי אין פוליטיקאים משומשים שערקו ורק לפני שבועיים היללו את נתניהו", תקף בנט את סער ומפלגתו תקווה חדשה. "אלקין שר המים ותנועות הנוער הילל ושיבח את נתניהו".