יום הבחירות הולך ומתקרב, ואמש (שישי) הגיע המועד האחרון לפרסום סקרים – רגע לפני פתיחת הקלפיות. סקר מנדטים דרמטי שערך עבור חדשות 12 מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel מצביע על מגמת התחזקות לימין ולליכוד - אך נתניהו עדיין לא מגיע ל-61 המנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלה. קרב משמעותי בתחתית: ארבע מפלגות מתנדנדות סביב אחוז החסימה. הנתונים המלאים

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

>> מדגם בחירות 2021 של חדשות 12

לפי נתוני הסקר, הליכוד הייתה זוכה ב-32 מנדטים - מה שמהווה המשך של מגמת ההתחזקות של נתניהו בסקרים האחרונים: מדובר בעלייה של שני מנדטים נוספים בהשוואה לסקר הקודם שנערך מוקדם יותר השבוע. יש עתיד נשארת יציבה בהשוואה לסקר האחרון, עם 18 מנדטים.

סקרי בחירות אחרונים ב-N12:

>> נתניהו מתחזק ולפיד נחלש | סקר בחירות נכון ל-16.3.21

>> בנט עובר את סער במנדטים | סקר בחירות נכון ל-10.3.21

>> נתניהו ולפיד מתחזקים | סקר בחירות נכון ל-7.3.21

>> מרצ לא עוברת את אחוז החסימה | סקר בחירות נכון ל-2.3.21

מי שממשיכות להיחלש הן תקווה חדשה של גדעון סער וימינה בראשות נפתלי בנט: שתי המפלגות יורדות למספר חד-ספרתי – תשעה מנדטים לכל אחת. גם אצל שני המועמדים מימין שמאיימים על נתניהו זוהי צניחה נוספת בנתונים: שניהם יורדים במנדט לעומת הסקר הקודם שנערך השבוע.

נתוני יתר המפלגות: הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים, ש"ס גם כן עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים - וכך גם ישראל ביתנו. מפלגת העבודה עם 6 מנדטים.

הבחירות עשויות להיות מוכרעות הפעם על השאלה: אילו מהמפלגות הקטנות תעבורנה את אחוז החסימה? לפי הסקר הנוכחי, יש 4 מפלגות שמתנדנדות, אך כולן עוברות: הציונות הדתית של בן גביר וסמוטריץ', כחול לבן, מרצ ורע"מ – כולן על 4 מנדטים. המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה, עם 1.3% מקולות הנשאלים.

בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה - ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 36% מכלל הנשאלים, ואחריו לפיד עם 23% תמיכה. סער ובנט הרחק מאחור: סער עם 12% ובנט עם 7% בלבד. בקרב מצביעי הימין - נתניהו מוביל בפער גדול, עם 57% העדפה. סער ובנט גם כן בפיגור משמעותי: סער עם 12% ובנט עומד על 11% תמיכה.

באשר לסוגיית ההכרעה - נראה שחלק ניכר ממשתתפי הסקר אינם מאמינים שהבחירות יובילו להקמת ממשלה. 40% מכלל הנשאלים מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, בעוד 38% מעריכים שלא תושג הכרעה וישראל תלך למערכת בחירות חמישית. 11% בלבד חושבים שהמחנה שמתנגד לנתניהו ישיג רוב של 61 מנדטים.

גם בקרב מצביעי המרכז-שמאל לא ניכרת אופטימיות למהפך שלטוני: 26% מהם מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, 48% מהם סבורים שנגיע לבחירות נוספות, ו-16% בלבד מעריכים שהגוש שלהם ישיג רוב של 61 מנדטים להחלפת נתניהו.

נושא הביטחון בהצבעה גם כן עולה על הפרק, רגע לפני יום הבוחר. 56% מהמשתתפים בטוחים בהצבעה למפלגתם, 34% די בטוחים ו-10% עדיין מהססים. 70% מאלו שמתכוונים להצביע לליכוד בטוחים שיצביעו לנתניהו, זאת לעומת מצביעיו הפוטנציאליים של בנט - שבטוחים ב-50% בלבד שיתמכו בו, 45% ממצביעיו של לפיד בטוחים שיתנו לו את קולם, ובתחתית נמצא גדעון סער - שרק 33% משוכנעים שיצביעו לבסוף עבורו.

בחירות בצל הקורונה עשויות להיות דבר שייזכר שנים ארוכות. 57% אינם מסכימים עם אמירתו של ראש הממשלה שהקורונה מאחורינו. גם בקרב מצביעי הימין ניכרת חוסר הלימה בין דבריו של נתניהו לבין תחושתם של הנשאלים מהגוש, ו-47% מהם אינם מסכימים עם האמרה שישראל צלחה את המגפה.

42% מכלל הנשאלים העריכו שתפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הבריאותי הוא בסך הכול רע. אך סביב המשבר הכלכלי - 64% מהמשתתפים טענו שהממשלה מתפקדת בצורה רעה בסך הכול.

___________________________________________________

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 18-19/3/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 1,000
מספר המתבקשים להשתתף: 6,220
טעות הדגימה המרבית: % 3.1+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני