הבחירות הרביעיות בפתח - וראש הממשלה נתניהו משנה כיוון: הערבים ינהרו, הוא מקווה, אבל הפעם – לליכוד. במטרה למשוך מצביעים ערביים ישיק נתניהו תוכנית למיגור הפשיעה, בנוסף להתייעצויות שהוא מקיים לגבי שיריון מועמד ערבי ברשימת הליכוד. לפיד וסער תקפו, מנסור עבאס בירך – עם הסתייגות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אתמול (שבת) במזכירות הליכוד, הצהיר נתניהו לראשונה על כוונותיו. "כמו ששברתי את הווטו של הפלסטינים על היחסים עם המדינות הערביות, כך אני שובר את הווטו של המפלגות הערביות עם אזרחי ישראל הערבים".

חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"ם, מיהר להגיב לחיזור של נתניהו אחרי הבוחרים הערביים. "שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית", אמר. "מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו!".

עבאס הקפיד להביע גם הסתייגות מהמהלך: "אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמייצגים אותה בכבוד ומטפלים בסוגיות הבוערות בה. ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה - ולא באום אלפחם". זאת, לאחר שלפני כחודש וחצי התראיין עבאס למגזין N12 ואמר: "אם אני מקבל מנתניהו תקציבים וחקיקה, מה אכפת לי לתת לו מה שצריך".

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף: "פתגם ערבי עתיק אומר: אם אתה שקרן, תחשוב היטב בטרם תשקר. אם אתה שקרן, עליך להיות בעל זיכרון טוב, לבל יחפשו את שקריך".           

גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, הגיב גם הוא לדברים. "אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית", כתב סער. "מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי".

בתגובה לדברים הגיב השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "משום שזכרונך בגד בך: 2015: תכנית חומש תקדימית בסך 15 מיליארד שקלים. 2020: החלטות 922 ו-1480 הוארכו. הקמת 9 תחנות משטרה לחברה הערבית. מחר: אציג לרה"מ תכנית שצוות מנכ"לים עמל עליה שנה. יש עוד לעשות אבל מי שמצייץ "חידלון וחוסר מעש" לא מציע תקווה חדשה — אלא פוליטיקה ישנה ושקרית".

ברוח הדברים, ביום שישי האחרון פגש ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין את המתחסן המיליון בישראל - במתחם חיסוני הקורונה באום אל פחם.  

אמש אושרה הצעת נתניהו לבטל את הפריימריס ולקבל 6 שריונים, לאחר שוועדת החוקה בראשות יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ דנה בהצעה. ההחלטה התקבלה לאור ההגבלות ובגין התחלואה הגבוהה, והיא מעניקה לנתניהו את האפשרות לשריין שישה מועמדים במקומות 5 או 10 - ואת המקומות 26, 28, 36, 39, 40.