בזמן שכולם ממתינים לתוצאות האמת של בחירות 2021, קיבלנו לידינו את תוצאות האמת מקלפיות המדגם ואנחנו מתחילים לראות תוצאות מאוד מעניינות בהשוואה לאותן קלפיות בבחירות שנערכו לפני שנה. בחרנו להתמקד בשתי קלפיות - אחת שנשלטה בבחירות הקודמות על ידי הליכוד בעכו, ואחת שנשלטה על ידי כחול לבן בחיפה. אז לאן עברו הקולות של כל אחת מהן?

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הקלפי בעכו - הליכוד איבד 10% מהקולות

מדובר בקלפי שהייתה עם רוב מובהק לליכוד בבחירות הקודמות של 53% מהקולות, והלך ונחלש ל-43%. 3% מהקולות בקלפי הזה הלכו לימינה. ומעניין לראות איך עשרת האחוזים של הליכוד התחלקו בבחירות הנוכחיות - ימינה התחזקה ל-5%, 5% נוספים הלכו לתקווה חדשה ועוד 3% לציונות הדתית.

אפשר לראות מה קרה באגף השמאלי של המפה בקלפי הזו. הקולות של כחול לבן (9%) בבחירות הקודמות עברו באופן כמעט ישיר ליש עתיד (10%). הרשימה המשותפת ממש נחתכה בחצי - מ-10% ל-5%, וישראל ביתנו מעט התחזקה, מ-19% ל-22%.

הקלפי בחיפה - איך התחלקו הקולות בשמאל?

בקלפי בחיפה היה רוב מובהק לכחול לבן - בבחירות הקודמות הם קיבלו שם 52%, והעבודה-מרצ 22%. בתוך שנה, חלוקת הקולות השתנתה לגמרי - כמו גם מפת המפלגות. כחול לבן בהרכבה המחודש נותרה עם 16% בלבד. מרצ קיבלה 15%, העבודה 14$ - והן למעשה מחזקות את הכוח שלהן ב-7% לעומת הבחירות הקודמות. ישראל ביתנו התחזקה מ-5% ל-12%.

בצד השני של המפה - הליכוד נשאר עם 23% מהקולות, ימינה עלתה מ-4% ל-10%. שתי המפלגות החדשות שלא היו בבחירות הקודמות הן הציונות הדתית ותקווה חדשה שגרפו 5% ו-3% מהקולות בהתאמה.