עו"ד אפרת רייטן, המוכרת כמעט בכל בית כמי שהייתה כוכבת גדולה בערוץ הילדים, צפויה עם סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-24 לכהן כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה. זאת, לאחר ששובצה במקום החמישי ברשימת המפלגה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"החלטתי שאם אני לא נכנסת עכשיו ומתחברת לשינוי הזה שהרגשתי שמרב התחילה לעשות, אני מפספסת הזדמנות וטיימינג, ואני אאבד את הזכות שלי לקטר", הסבירה רייטן את ההחלטה להיכנס לביצה הפוליטית. "יש לי הזדמנות עכשיו להיכנס לעשייה". טרם ההחלטה, סיפרה רייטן כי שוחחה עם מרב מיכאלי: "אני עורכת דין ומנהלת משברים ואני יודעת לעשות דברים אחרים. אני יכולה להציע לך לעזור בקמפיין ובניהול של מפלגת העבודה".

רייטן תיארה כי זה מה שתכננה לעשות במסגרת הכניסה לחיים הפוליטיים, אך אז חזרה לביתה ובעקבות השיחה עם מיכאלי, החליטה לרוץ ולהתמודד לרשימה לכנסת: "תוך 24 שעות, כשאין לי צוות, אין לי מטה ועוד לא חשבתי על אסטרטגיה - החלטתי שאין לי מה להפסיד. יש לי הזדמנות עכשיו להיכנס לעשייה".

אפרת רייטן (צילום: החדשות )
"זיהיתי הזדמנות להצטרף לעשייה". אפרת רייטן | צילום: החדשות

כשהתבקשה להודות שההצלחה נבעה מכך שהיא מפורסמת ומזה שהיא קיבלה בולטות בתקשורת השיבה: "ברור לי לגמרי. אני לא משלה את עצמי שזה שאני מוכרת בכל בית של ילדי שנות ה-90, זה פותח דלת".

"אם היית יודע מה עשיתי כאן במשך השעות מיום שבת ועד הסוף, אני עבדתי במסרים, בזומים, בוובינר, בטלפונים. אני מניחה שאם הייתי מדברת שטויות, זה היה מפיל אותי. זה רק נותן איזשהו פתח של התעניינות אבל זה לא מספיק, זה לא מספיק. לא הייתי מצביעה למישהו רק בגלל שהוא מפורסם".

רייטן שמוכרת בעיקר בזכות עבודתה בערוץ הילדים בשנות ה-90, המשיכה בתוכניות הטלוויזיה השונות לאחר עזיבתה, ומשם פנתה לעיסוק בעריכת דין. באחד התיקים ייצגה בין השאר את הורי 9 הנערות והנער שנהרגו באסון נחל צפית. שרית אנג'ל אור, אימה של אלה ז"ל, סיפרה: "מה שקונה אנשים זה להיות אמין. להיות מדויק, להיות ישר, להאמין בדרך. בחלק של האסון הפרטי שלנו, גם כשהיו הרבה טלטלות במהלך הדרך, היא נתנה תחושה של שליטה ואמונה".

מכאן נשאלה רייטן למי הצביעה במערכות הבחירות שהתקיימו בשנתיים האחרונות. "לא למפלגת העבודה אלא למפלגת מרכז אחרת. אני חושבת שהיא הלכה לאיבוד, לא היה שום דבר שאפשר היה להתגאות בו". את ההבדל בין מערכות הבחירות הקודמות לבין המצב עכשיו ייחסה למיכאלי: "אני מצטרפת למרב, אני רוצה לעשות פה באמת שינוי. אני רוצה להביא נשים, אני רוצה להביא נשים למנהיגות שלנו, ואני רוצה לדבר בשפה שונה".