ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (שני) באופן סופי כי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה. בימים האחרונים הופעלו על ברק לחצים כדי שייקח את המושכות וינסה לחבר את כל המפלות בגוש המרכז-שמאל. לאחר מחשבה, ברק החליט שהוא לא מעוניין בכך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה. לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו יש עתיד, הישראלים, העבודה וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה, איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון", כתב ברק בפייסבוק. "בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו"ר העבודה".

 

חברות וחברים יקרים, אני מודה מכל לב לכם חברי הנהלת מפלגת ה'עבודה' והפעילים מכל רחבי הארץ, על האמון המרגש המקופל במאות...

פורסם על ידי ‏Ehud Barak - אהוד ברק‏ ב- יום שני, 18 בינואר 2021

 ברק הדגיש: "השיקול העיקרי לנגד עיני הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה שתתמודד עם עומק המשבר האנושי-כלכלי, עם תעתועי הקורונה ועם שיקום אמון האזרחים בשלטון ובמוסדות הדמוקרטיה. אני מתכוון לכינון ממשלה, שתפקיד מרכזי בהקמתה יהיה לגוש שלנו, שמאמין בביטחון לפני הכל, בשלמות העם שקודמת לשלמות הארץ, בהכרזת העצמאות כמסד ערכינו ובבעלותם של האזרחים על הישגיה של ישראל ועל פירותיהם".

בסיום דבריו, ברק איחל לכל המתמודדים, למפלגת העבודה וחבריה "התמודדות הוגנת ובחירה מהירה ונכונה של היו"ר/ית הבא/ה". הוא הוסיף: "אני מביע תקוותי שאכן יימצאו טרם הגשת הרשימות, אצל הנוגעים בדבר, בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל".

לפני כחודש קרא ברק לגוש שנגד נתניהו להתאחד ולהתגבר על חילוקי הדעות למען המטרה המשותפת: "אני קורא לאיחוד אמיתי בצד השני של המפה - מליברמן דרך גנץ, דרך יאיר לפיד, דרך יאיר גולן והורוביץ, צריך קשת אחת שתיטיב לעשות אם תתאחד לקראת הבחירות. לישראל דרוש ריסטארט של אנשים צעירים, נשים, האנרגיות של המחאה הן רוח גבית מצוינת".

בג"ץ הכריע בשבוע שעבר במחלוקת במפלגת העבודה וקבע שיתקיימו פריימריז לראשות המפלגה. השופטים דחו את הערעור שהגיש יו"ר המפלגה המכהן, עמיר פרץ, שהודיע שלא יתמודד לכנסת הבאה - אך ניסה למעשה למנוע התמודדות על התפקיד במסגרת פריימריז.