לראשונה מאז הבחירות: ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (שישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ודנו באפשרויות להקמת קואליציה. הפגישה ארכה 3 שעות, ואחריה נמסר מלשכתו של בנט שהצדדים "שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי, וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הצדדים סיכמו לשמור על קשר בהמשך. עם הגעתו למשרד ראש הממשלה, התייחס בנט לפגישה ואמר: "יש לנו מטרה אחת - להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה, יציבה שמטפלת באזרחי מדינת ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאה הזו".

 דקות לפני כניסת השבת ולאחר הפגישה עם נתניהו, בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש'רק אני צודק' כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

 

גורמים פוליטיים הגדירו את השיחה "טובה מהמצופה", והצדדים דנו בכמה נושאים, פוליטיים וביטחוניים. עם זאת, בשל התנגדותו של בצלאל סמוטריץ' להקמת ממשלה בתמיכת מנסור עבאס ורע"ם, כרגע לא ברור באיזה מסלול הצדדים יכולים להתקדם, אם בכלל. 

אותם גורמים פוליטיים המשיכו ואף תקפו את סמוטריץ' וטענו כי מהפגישה ברור שאלמלא הודעת סמוטריץ' נתניהו ובנט כבר היו בחצי הדרך לממשלה.

נתניהו מעוניין לזכות בהמלצתו של נפתלי בנט אצל נשיא המדינה ריבלין, אך גם עם המלצה כזו יזכה ראש הממשלה ל-59 ממליצים בלבד, ועליו יהיה לגייס "עריקים" ממפלגות אחרות או לקבל את הסכמת שותפיו לתמיכת רע"ם.

בנט מצדו יכול לבקש מנתניהו להיות ראשון ברוטציה, למשל, ולאיים כי אם נתניהו יסרב – הוא וחברי סיעתו יעברו לצדו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, עמו ייפגש בנט במוצאי השבת. יו"ר ימינה לא התחייב להמלצה על אף אחד מראשי המפלגות - וייתכן שלבסוף ימליץ על עצמו.

עד לשעה זו יו"ר מפלגת ימינה לא התייחס לנאומו של מנסור עבאס אתמול (חמישי), שגרם לסערה בימין עבאס אמר אתמול: "אני נושא תפילה של תקווה וחתירה בלתי מתפשרת לחיים על בסיס שוויון אמיתי. חרטנו על דגלנו לקדש את החיים ולתעב את האלימות". עבאס הוסיף: "המכנה המשותף של כולנו גדול מהמפריד בינינו".

יו"ר רע"ם אמר: "אני מנסור עבאס, ערבי-מוסלמי גאה, אזרח ישראל, שעומד בראש התנועה הערבית הגדולה ביותר, מושיט יד, בשמי ובשם הציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה לשלושת הדתות ושני העמים".

לנוכח הביקורת החריפה שהשמיעו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר על נתניהו בעקבות הנאום, נראה כי הוא לא יקבל את הסכמתם לתמיכת רע"ם בהקמת הקואליציה. כשזה מצב הדברים, הדילמה של בנט מתחדדת: זו לא ברירה בין ממשלת ימין-עבאס או ממשלת שמאל-עבאס, אלא ממשלת שמאל-עבאס או בחירות נוספות.