"נמאס לנו מהשטויות והמשחקים של המדינה": במערכות הבחירות האחרונות התגברה התחרות בין המפלגות השונות על הקול הערבי, כשאל הרשימה המשותפת ומרצ הצטרפו גם מנסור עבאס באופן עצמאי - ואפילו הליכוד. בכפר קאסם נפתחו הבוקר (שלישי) לא פחות מ-31 עמדות הצבעה וקלפיות. האם התושבים "ינהרו" לקלפי?

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"צריך להצביע למי שיוביל את הדברים שלנו, בסוף אנחנו צריכים להצביע", סיפר תושב כפר קאסם, עלאא, בדרכו לקלפי. בנוגע להשפעת תוצאות הבחירות על האלימות במגזר הערבי הוא לא נשמע אופטימי: "שום דבר לא ישנה את זה – שום דבר לא ישנה את האלימות. נמאס לנו מהשטויות של המשחקים של המדינה". הוא הסביר כי לדעתו ההיפרדות של מנסור עבאס מהרשימה המשותפת תפגע בייצוג הערבי בכנסת, אך לא תשפיע על אחוזי ההצבעה במגזר. "אני לא מאמין שיצביעו למנסור עבאס", אמר, "בגלל שהוא הולך עם ביבי – יצביעו לו פחות".

תושב אחר בעיר, נידאר עיסא, אמר כי הוא חושב שמצביעים ערבים רבים לא יגיעו לקלפי. "לאנשים נמאס. כל אחד (פוליטיקאי) אומר משהו אחר - ובסוף מתברר שזה בשביל הכיסאות שלהם. מנסור עבאס והרשימה המשותפת הם אותו הדבר".

הוא התייחס גם לעלייה לאלימות במגזר הערבי והקשר לשיעור ההצבעה. "האנשים במגזר יודעים שלא יתחדש כלום גם אחרי ההצבעה. מה שאנחנו רואים היום, מה שהולך במגזר – הם (הפוליטיקאים) לא עשו כלום לגבי זה. ראש הממשלה יישאר בנימין נתניהו".

"אנחנו רואים שהרשימה המשותפת בסכנה וכך גם מרצ", הסביר תושב העיר עבאד סרסור, "אם כל האוכלוסייה הערבית תצא להצביע למפלגות הערביות - אז הן יעברו את אחוז החסימה. אם הן לא יעברו זה אסון, ביבי ימשיך לעשות עסקאות צוללות עם גרמניה וגברת שרה תמשיך להתעלל במטפלות שלה – זה מה שאנחנו שומעים ורואים".

על העלייה באלימות במגזר הערבי הזהיר: "זה הולך להתהפך גם על מדינת ישראל - גם על היהודים. זה לא רק פוגע בערבים, אלא זה גם יכול לפגוע ביהודים".