כתבות נוספות ב-N12:

>> מדגם בחירות 2021 של חדשות 12

>> פתיחת הקלפיות 2021: הישראלים יצאו להצביע

>> סקר מנדטים אחרון: הליכוד מתחזק סער ובנט צונחים

שעות לסיום מערכת הבחירות הרביעית בשנתיים האחרונות, במפלגות השונות משגרים בשעות אלה מסרים לבוחריהם בניסיון אחרון לשכנע אותם לשים את הפתק הנכון. בליכוד ממשיכים לטעון שהציונות הדתית לא עוברת את אחוז החסימה כהמשך לקמפיין שקיימו לטובתם לאחרונה, ובגוש המרכז-שמאל מיכאלי טוענת שמרצ כבר עברה את אחוז החסימה בניסיון למשוך מצביעים למפלגת העבודה. יצוין כי כל הנתונים שמפרסמות המפלגות אינם בהכרח מייצגים את הנעשה בשטח.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

 

נתניהו והליכוד ממשיכים בקמפיין שנראה די אפקטיבי עבור סמוטריץ' והציונות הדתית, וגם היום קוראים למצביעיהם לבחור במפלגה של בן גביר וסמוטריץ'. לקמפיין של נתניהו יש שתי מטרות עיקריות: להציל את הציונות הדתית משקיעה מתחת לאחוז החסימה ולכרסם במספר המנדטים של מפלגת ימינה של בנט.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקלפי (צילום: N12)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקלפי | צילום: N12
יאיר לפיד בקלפי (צילום: N12)
יאיר לפיד בקלפי | צילום: N12
נפתלי בנט בקלפי (צילום: N12)
נפתלי בנט בקלפי | צילום: N12

בגזרת המרכז-שמאל, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי טוענת שמרצ כבר עוברת את אחוז החסימה מחשש שקמפיין ה"גוועאלד" עבד יותר מדי, ובניסיון לשנע מצביעים אחרונים לטובתה. גם בכחול לבן מנסים לשכנע מצביעים פוטנציאליים, וטוענים לשיעור הצבעה נמוך בקרב מצביעיהם. מנגד, ביש עתיד מדווחים על שיעור הצבעה יחסית גבוה. לפיד גם טען בציוץ בטוויטר כי כל המפלגות בגוש המרכז שמאל עולות בשעות האחרונות.

שיעור הצבעה נמוך עד השעה 16:00

שיעור ההצבעה נכון לשעה 16:00 עומד על 42.3%, מה שמהווה ירידה של כמעט 5% לעומת הבחירות הקודמות. ייתכן שהסיבה לירידה בשיעורי ההצבעה נעוצה בנתונים שמגיעים מהחברה הערבית. שתי המפלגות מהמגזר מדווחות שהשטח רדום.

גדעון סער ומשפחתו מצביעים (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש/90 )
גדעון סער ומשפחתו מצביעים | צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש/90
מרב מיכאלי וליאור שליין בקלפי (צילום: N12)
מרב מיכאלי וליאור שליין בקלפי | צילום: N12
ניצן הורוביץ מצביע (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
ניצן הורוביץ מצביע | צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

עם זאת, במטה הרשימה המשותפת רואים התעוררות חיובית בשיעורי ההצבעה בכפרים הערביים ל-23% בשעה 14:00, שיעור שמזכיר את זה שהיה בבחירות ספטמבר 2019. שיעורי ההצבעה בוואדי עארה ואום אל-פחם עדיין נמוכים יחסית. אם רע"ם לא תעבור בסופו של דבר את אחוז החסימה, לנתניהו יהיה יותר קל להגיע ל-61. מנגד, אם לא יהיו לו 61 גם בלי רע״ם, מרחב התמרון של הגוש הנגדי יגדל.