הריאיון של יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט אמש (שלישי) למהדורה המרכזית, הביא את יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לשלוח לו מכתב שבו דרש תשובות לשורת שאלות שלטענתו בנט מתחמק מלהשיב עליהן. "האם אתה מתכוון להתנגד לחוק הצרפתי אם יובא להצבעה בכנסת?", כתב, "זכותו של הציבור לדעת מה עמדת מפלגתך".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"נדהמתי לשמוע את דבריך בריאיון אתמול בערב", פתח ליברמן את מכתבו. "הגיע הזמן שתסיר את המסכה ותתחיל לדבר תכל'ס. האם אתה מתכוון לתמוך בהצעת חוק שתמנע מח"כ שהוגש נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה? האם אתה מתכוון להתנגד לחוק הצרפתי אם יובא להצבעה בכנסת?".

נפתלי בנט ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90, מרים אלסטר, יונתן סינדל, חדשות)
בנט וליברמן | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר, יונתן סינדל, חדשות

בנט שב והדגיש בריאיון אמש שצריך להחליף את נתניהו - אך מבלי לומר בצורה מפורשת שלא יכהן בממשלתו אחרי הבחירות: "אני אעשה ככל שביכולתי דווקא להחליף את נתניהו. בגלל שאני לא מחרים אף אחד, צריך לעשות מבנה שיגרום להחלפה שלו - אבל מבלי לבעוט אותו. להקים ממשלה על בסיס מפלגות שהן בעד מדינה יהודית-דמוקרטית שמבינות שהמשימה היא לטפל במצוקה הנוראה של מיליון מובטלים. זה דבר שלא היה, נתניהו וגדעון ולפיד הם לא שם, הם נעלמו בשנה האחרונה". 

ליברמן הפנה ליו"ר ימינה שאלות נוספות: "האם מפלגת ימינה תתמוך בחוק נישואין וגירושין אזרחיים, בחוק שיתנה מימון ממשלתי במוסדות לימוד כלשהם, בחובת לימודי ליבה מלאים וחוק שיעניק סמכות גיור לרבני ערים?". 

"אי אפשר להציג מצג שווא של פוליטיקאי נאור וליברלי בלי להבהיר באופן חד-משמעי האם מפלגת ימינה תתמוך או תתנגד לחוקים הנ"ל. זכותו של הציבור לדעת מה עמדת מפלגת ימינה בנושאים האלה", תקף יו"ר ישראל ביתנו, "חובתך לחשוף מהן כוונותיך האמיתיות ולא להתחמק ולפזר הצהרות מעורפלות".

תגובת ימינה: "איווט, בנט עסוק כרגע בטיפול בפרנסת אזרחי ישראל. תפנה לאיסמעיל הנייה, יש לו יותר זמן פנוי לגימיקים שלך".