"קורא לבנט ולסער - חזרו הביתה ונקים ממשלה יציבה": ראש הממשלה בנימין נתניהו שבר הערב (רביעי) שתיקה והתייחס לתוצאות הבחירות לראשונה אחרי הנאום שנשא בליל הבחירות. בעוד שבגוש השינוי מתחבטים בשאלה על מי להמליץ בפני הנשיא, נתניהו - שזקוק להימנעות של רע"ם עבור הקמת ממשלה עם בנט - קרא לו ולסער להמליץ עליו כדי שהוא יקים ממשלה יחד איתם. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתוך כך, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מיהר לדחות את הצעתו של נתניהו: "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו", כך הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגעת בישראל", הוסיף סער.

גם בימינה הגיבו להצעה של נתניהו: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים", כך לדברי המפלגה. "בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

בנט וסער בפגוש את העיתונות (צילום: החדשות12)
כתף קרה להצעה של נתניהו מצד סער ובנט | צילום: החדשות12

"העם אמר את דברו באופן מובהק, הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור", אמר נתניהו בפתח דבריו ולא דייק בעובדות, שכן המנדטים שניתנו לסער (וגם חלק מאלו שניתנו לבנט) ניתנו מתוך הכרה ברורה שלא יחברו לנתניהו אחרי הבחירות.

נתניהו המשיך: "דרושה לישראל ממשלה יציבה שתכהן לאורך שנים ותוביל את ישראל להישגים כבירים עבור כל האזרחים". עוד אמר נתניהו כי יעדי הממשלה הבאה הם המאבק בגרעין האירני, בחיזוק הכלכלה אחרי משבר הקורונה, בחתימה על הסכמי שלום נוספים והבאת חיסונים נוספים. לדבריו, אם תקום ממשלה אחרת - היעדים הללו בסכנה. 

"כל ממשלה אחרת שתקום תהיה בלתי יציבה והיא תקום בניגוד גמור לאידיאולוגיה של האנשים שהצביעו לליכוד ולשאר מפלגות הימין", אמר נתניהו ושוב לא דייק בדברים. "אני פונה לבנט ולסער - אני יודע שהיו מחלוקות בינינו במהלך השנים, אבל נדע להתגבר עליהן. בואו נשים את המשקעים מאחורינו. חזרו למקום הטבעי שלכם, לימין". 

במהלך היום בכירי הליכוד התבטאו נגד נשיא המדינה רובי ריבלין, על רקע דבריו שייתן את המנדט למי שיש סיכויים גדולים יותר להקמת ממשלה. יצוין כי הנשיא אומר את הדברים הללו בכל פעם שעליו לתת את המנדט למועמד להרכבת ממשלה.