"אעשה כל מה שצריך": יומיים בלבד לפני הבחירות, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע היום (ראשון) לריאיון מיוחד אצל עודד בן עמי. בריאיון התייחס לפיד לסירובו של ראש הממשלה נתניהו להתייצב לעימות מולו וטען כי "נתניהו איש יצירתי, הוא היה יכול למצוא תירוצים יותר יצרתיים לסיבה שהוא לא רוצה להיפגש לעימות איתי". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"מה שמוביל אותי לפה זה שילוב של דאגה ותקווה", השיב יו"ר יש עתיד על השאלה מדוע אינו מכריז שהוא מתמודד לראשות הממשלה. "יש פה מלחמה על המנדט ה-61. עכשיו השאלה אם אנשים יצאו מהבית, אם לא יצאו מהבית יהיה ממשלת חושך. מה שאני בא לעשות הוא להגיד שאנחנו צריכים ממשלה אחרת, ואני אעשה כל מה שצריך".

על בחירתו של נתניהו שלא להגיע לעימות בשידור חי בחדשות 12 אמר לפיד: "נתניהו פוחד מהעובדות. יש יותר מ-6,000 מתים, מדובר בממשלה של סחטנים וגזענים שתיקח כסף מאנשים שעובדים ותיתן אותו לאנשים שלא עובדים". לפיד טען כי אינו מצהיר שהוא מתמודד לראשות הממשלה מכיוון שלהרגשתו הפוליטיקה הישראלית הפכה לתוכנית ריאליטי.

יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום: פלאש/90 )
יאיר לפיד, בנימין נתניהו | צילום: פלאש/90

על טענתו של נתניהו כי 'לפיד היה שר האוצר הגרוע בתולדות ישראל', השיב: "אני נכנסתי למשרד האוצר אצל נתניהו. כשהייתי אצלו הוא חשב שאני שר אוצר יוצא מן הכלל. תחת נתניהו החברות הממשלתיות הפסידו כ-600 מיליון שקלים, ואני הובלתי אותם לרווח של יותר מ2 מיליארד שקל". עוד הוסיף לפיד כי אחרי שעזב את משרד האוצר, נתניהו נכנס למשרד ואמר 'המצב הרבה יותר טוב משחשבתי'.

"אסור להעלות מיסים בגלל שאנחנו צריכים לייצר צמיחה", הדגיש לפיד. "נצטרך להעלות את החוב הלאומי לא בגלל הקורונה, אלא בגלל ניהול כושל של ממשלה ובה 36 שרים. 173 מיליארד שקל גירעון - צריך להזרים כסף וזו הדרך להזניק את הכלכלה".