בכנסת בחסות מפלגת הציונות הדתית: אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם המוקדשת למאבק בלהט"בים, צפוי להפוך לחבר כנסת, כך על פי מדגמי הבחירות. מעוז, מס' 6 ברשימת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', חבר במפלגה שהובילה את קמפיין "אבא ואבא זו לא משפחה". רבנים ואישים העומדים מאחורי המפלגה התבטאו רבות נגד להט"בים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מעוז עתיד להיות ח"כ לאחר שמפלגתו זכתה לתמיכה זעומה בבחירות קודמות ופרשה מבלי להתמודד לבסוף. כעת רצה המפלגה ברשימה אחת עם מפלגות האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - וזכתה כך למושב אחד בכנסת. בריאיון לאחרונה למקור ראשון אמר מעוז: "אלחם באג'נדה של משפחות שונות".

מעוז אמר לאחרונה בריאיון למקור ראשון כי "יש מלחמה תודעתית-תרבותית-רוחנית. הפוסט מודרנה אומרת שמה שהיה נכון עד לפני כמה שנים, שיש אמת ויש שקר, יש טוב ורע, יש משפחה ולא משפחה, יש איש ויש אישה - היום לא קיים. גדלנו במשפחה, דבר פשוט מאוד. יש ניסיון להנדס לנו את התודעה, לשנות לנו את המושגים".

מפלגת נעם פרשה מהבחירות לכנסת (צילום: אסתי דזיובוב \ TPS)
מפלגת נעם פרשה מהבחירות לכנסת | צילום: אסתי דזיובוב \ TPS

יו"ר נעם הוסיף: "עד לפני עשור היית שואלת כל ילד - מה זו משפחה? הוא היה אומר לך אבא, אמא, ילדים. נקודת המוצא שלנו היא האהבה לעם ישראל, לכל פרט ופרט. דווקא מתוך כך אנחנו פועלים נגד מה שלדעתנו מאיים על עם ישראל ועל החברה הישראלית, ואחד מהתחומים שאנחנו מזהים בהם איום הוא נושא המשפחה. לכן אלחם באג'נדה הזאת של משפחות שונות".

על מעמד הנשים בחברה אמר מעוז באותו ריאיון כי "נשים תורמות למדינה במנעד רחב של תחומים. התרומה הגדולה ביותר למדינה היא שהן יינשאו, בעזרת השם, ויגדלו משפחה לתפארת. אשתי הייתה קצינה בצה"ל והיום היא אומרת לכל בנותיי ונכדותיי - 'אל תלכו לצבא'. אני מסכים איתה".

"נפעל שאפשר יהיה לחוקק נגד מצעדי גאווה"

גורמים במפלגתו של מעוז התבטאו באופן קשה אף יותר; רבה של ישיבת הר המור שהקימה את מפלגת נעם, הרב צבי טאו, אמר בעבר בשיעור בישיבתו: "תארו לכם איזה מצב זה שאין חיי משפחה בכלל. יש אנשים שלא אכפת להם כלום. אם אפשר גם לתת ילד לשני גברים שחיים במשכב זכר, שכל הבית מסריח ממה שהם מתעסקים כל היום עם פי הטבעת, אז כל הבית מסריח מזה. וכך מחנכים ילד, ואת זה אפשר להעביר. וכל העם שותק על זה ואף אחד לא פותח את הפה".

הרב צבי טאו בשיעור לתלמידיו (צילום: באדיבות מארגני הכנס‎, חדשות)
הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור ומנהיגה הרוחני של נעם | צילום: באדיבות מארגני הכנס‎, חדשות

אלדד רבינוביץ', נציג נוסף של נעם ברשימת הציונות הדתית ששובץ במקום ה-11, אמר לאחרונה בשיחה עם פעילים בהתייחס ללהט"ב: "אני לא חושב שאדם נולד עם זה. לפי המחקרים שקראתי, זו מערכת מורכבת ובעיקר סביבתית. הרבה אנשים עם נטיות כאלה, בחינוך נכון ובסביבה נכונה, היו גדלים להיות אנשים שמתחתנים ומביאים ילדים".

"יש אפשרות לטפל", הוסיף רבינוביץ'. "יש טיפול פסיכודינמי נורמלי, רגיל. לא מדובר פה על טיפולי המרה עם שוק חשמלי. מי שמאוד רוצה בזה יכול לעבור שינוי". כשנשאל על השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר: "אני חושב שיש קושי שאדם שמחצין את הדבר הזה, שזה משהו מאוד משמעותי בזהות שלו, הוא שר בכיר בממשלת ישראל".

רבינוביץ' אף הצהיר: "אנחנו, בעזרת השם, נעשה ככל יכולתנו בהסברה ובהשפעה על מנת להחזיר את הטבעיות. אני כמובן נגד מצעדי גאווה במרחב הציבורי. האם ניתן לעשות את זה בחקיקה? זאת שאלה. כמובן נפעל שיהיה אפשר, אבל אתם צריכים לתת לנו הרבה מאוד כוח כי זה לא פשוט".