ספירת קולות הבוחרים לכנסת ה-24: בשעה זו ממשיכה ועדת הבחירות המרכזית בספירת הקולות, וכמעט 90 אחוזים מכלל הקולות כבר נספרו. במכון הישראלי לדמוקרטיה ניתחו כיצד תיראה הכנסת הבאה, ככל שאלו תהיינה התוצאות הסופיות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רק רבע מחברי הכנסת – הן חברות כנסת

על אף שהרכב הכנסת צפוי להיות די נשי, באופן יחסי, עדיין רק רבע מכלל חברי הכנסת תהיינה נשים, חצי מגודלן באוכלוסייה. כמו כן, רק בראש מפלגה אחת עומדת מנהיגה אישה - מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה. 30 חברות הכנסת שתכהנה בכנסת ה-24 זהות במספרן לנתון של הכנסת הקודמת בעת היבחרה. זהו גם המספר הגבוה ביותר אי-פעם של נשים בכנסת בעת היבחרה מאז קום המדינה.

8 חברות כנסת יגיעו ממפלגת הליכוד, 5 מיש עתיד, 4 ממפלגת העבודה, 3 מכחול לבן ועוד חברות כנסת בודדות מיתר המפלגות. ש"ס ויהדות התורה הן המפלגות היחידות שלא יכניסו נשים לכנסת הקרובה.

20 ח"כים חדשים, 100 ותיקים

100 חברי כנסת יהיו צברים ו-20 ילידי חו"ל. מספר הח"כים הלא יהודים ירד משיא של כל הזמנים בבחירות הקודמות, 17 ח"כים, ל-15 בבחירות האלו. זו תוצאה ישירה של הירידה בשיעורי ההצבעה במגזר הערבי. 

מפלגות העבודה, הציונות הדתית וימינה יתרמו הכי הרבה חברי כנסת חדשים - 4 כל אחת. בסך הכול, בכלל המפלגות מדובר ב-20 חברי כנסת חדשים.

60 אלף קולות מבוזבזים

בשל אחוז החסימה מספר הקולות המבוזבזים עמד על כ-60,000 שהם כ-1.5%. זה כמעט פי שניים יותר מהמספר בבחירות הקודמות, אך ביחס למערכות בחירות אחרות בהיסטוריה לא מדובר בשיעור גבוה במיוחד. 

שיעור ההצבעה, שעמד על 67.2 אחוזים, היה נמוך ביחס ללא מעט מדינות בעולם. באוסטרליה, המנהיגה חובת הצבעה, השיעור עמד בבחירות האחרונות על 91.9 אחוזים ובאיטליה בבחירות האחרונות שיעור ההצבעה עמד על 72.9 אחוזים. בפורטוגל, למשל, השיעור היה נמוך הרבה יותר – ועמד על 48.6 אחוזים בלבד. 

הכנסת הישראלית החדשה היא מהמפוצלות בעולם מבחינת מספר המפלגות הקטנות שבה. גם הבחירות כאן תכופות הרבה יותר מאשר בלא מעט מקומות בעולם, כשהממוצע מאז 1996 הוא מערכת בחירות כל 2.3 שנים.