ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נאם הלילה (בין שלישי לרביעי) לאחר פרסום תוצאות המדגמים שלפיהם אין לו כרגע 61 מנדטים וקרא להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו. "אסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות חמישיות", אמר נתניהו בנאומו בבנייני האומה בירושלים. "אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה. אני לא פוסל אף אחד ואחת, ומצפה מאלה שמאמינים בעקרונות אלו לנהוג בדרך דומה כלפינו". אחרי עדכון המדגמים נמנע נתניהו מלחזור על המילה ניצחון. הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד עם יונית לוי.

"הבאנו הערב הישג אדיר - הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאוד", פתח נתניהו את דבריו. "אנחנו בקידומת 3 והמפלגה הגדולה מאחורינו בקידומת 1. זהו הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות מובילות בישראל בעשרות השנים האחרונות".

"אני לא פוסל אף אחד ומצפה מאלה שמאמינים בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה כלפינו - כי השעה מחייבת זאת וכי המדינה זקוקה לממשלה יציבה", אמר נתניהו. "אסור לנו בשום אופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות - יש להקים ממשלה יציבה עכשיו: כשיש לנו רוב ברור של חברי וחברות כנסת שמאמינים בעקרונות של שוק חופשי, של מפעלי חיסונים, של כיבוד מסורת ישראל וימי השואה".

בנימין ושרה נתניהו (צילום: החדשות 12, החדשות12)
צילום: החדשות 12, החדשות12

"דיברתי הערב עם נפתלי בנט", אמר נתניהו. "בואו נעשה את המעשה האחראי ונקים יחד ממשלה יציבה - ממשלת ימין שתדאג לכל אזרחי ישראל. בימים הקרובים אני לא אחסוך שום מאמץ".

"ישראל מודל לעולם כולו, איזו הצלחה כבירה, בזכותכם אזרחי ישראל, בזכות הרופאים, הצוותים, העם שלנו ובזכות החיסונים שהבאנו – אלופי העולם", הכריז נתניהו. "עשינו זאת כי דאגנו לכולם, ליהודים ולערבים, לחילונים ולדתיים, לאנשי ימין ולאנשי שמאל. הבאנו מיליוני חיסונים לכולם כפי שהבאנו הסכמי שלום לכולם, כפי ששמרנו על הביטחון של כולם, כפי שבלמנו את אירן לכולם, ועכשיו אנחנו חייבים להמשיך לחזק את הכלכלה שלנו, כלכלת השוק החופשי שבנינו כאן לטובת כולם".

"אנחנו חייבים לשמור גם על ארץ ישראל מול מציאות בין-לאומית שמשתנה, מול לחצים חיצוניים, אנחנו חייבים למנוע מאירן להמשיך להתחמש בנשק גרעיני, אנחנו חייבים להילחם בהחלטת בית הדין בהאג, ואנחנו יכולים להביא עוד הסכמים היסטוריים עם מדינות ערב, שלום תמורת שלום ולא תמורת עקירת יהודים"."אני מציין את כל הדברים האלה מסיבה פשוטה: לכל זה יש רוב מוחלט בעם ובכנסת שזו עתה נבחרה. עם הרוב הזה של חברי וחברות כנסת שמאמינים ודוגלים בעקרונות הללו אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל. ממשלה הומוגנית, ממשלה שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים".

"אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות הללו", המשיך נתניהו. "אני לא פוסל אף אחד, או אף אחת, ואני מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה כלפינו, כי השעה מחייבת הזאת, כי המדינה זקוקה לממשלה יציבה – לא לממשלה של קרעים-קרעים שמבוססת על פסילות אישיות ואמביציות. אסור לנו בשום אופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חדשות, חמישיות. אני אומר לכם בפשטות מתמטית, בפשטות של הפיזיקה של הפוליטיקה: כל אפשרות אחרת תביא אותנו מהר או מהר יותר לבחירות חמישיות, אסור לנו ללכת לשם".
 
מעט לאחר פרסום תוצאות המדגמים שחזו בתחילה 61 מנדטים לגוש תומכי נתניהו, מסר ראש הממשלה תגובה ראשונה שבה טען ל"ניצחון ענק": "אזרחי ישראל - תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה - אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם". 

שעות קודם לכן נאם יו"ר ימינה נפתלי בנט בפני פעילי מפלגתו והגיב לתוצאות המסתמנות. "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי הקרעים בעם", הכריז בנט. "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בכוח שנתתם לי אפעל תחת עיקרון אחד בלבד: מה שטוב למדינה, מה שטוב לכלל אזרחי ישראל. נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם, ליציבות ולביטחון. ממנהיגות שעסוקה בעצמה למנהיגות מקצועית שאכפת לה".

"נמתין בסבלנות לתמונה הסופית של הממשלה שתקום, אבל כל ממשלה שתקום תדאג לכל אזרחי ישראל", המשיך בנט. "אני איש ימין, איש של ארץ ישראל, של ביטחון ולא של ויתור וחולשה. אני נחוש לקדם את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום אבל ימני שתקום לא שונא, אלא מחבר. ימני אמיתי לא רומס את ערכי המחנה הנגדי".

מוקדם יותר שוחחו יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד וסיכמו על שיתוף פעולה. סער אמר לאחר פרסום המדגמים כי "כדמוקרטים אנחנו תמיד נכבד את פסק דינו של הוד מעלתו הבוחר. בלעדינו נתניהו היה חוגג הלילה 65 מנדטים. התחלתי כבר לנהל שיחות עם חלק ממנהיגי גוש השינוי. נחכה לתוצאות האמת, נעשה כל דבר כדי להקים ממשלה שפויה במדינת ישראל".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות