יו"ר מפלגת מרצ התארח במשדר ראשי המפלגות של "פגוש את העיתונות" והתייחס לחשש שמפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה. על דבריו השנויים במחלקות כי 'יש מקום לחקור את מדינת ישראל בבית הדין הבין-לאומי' השיב: "אני נגד להעמדה לדין של חיילים באיזשהו גוף זר בחוץ לארץ - זה עניין שלנו וישראל צריכה לטפל בו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני בהחלט מודאג מהמצב", אמר הורוביץ בהתייחס לסקר המנדטים האחרון, המצביע על כך שמפלגתו נמצאת על סף אחוז החסימה עם ארבע מנדטים. "יש חשיבות הפעם למרצ מבחינה ערכית, כדי שיהיה שמאל בכנסת. מה גם שאם מרצ לא תהיה - לנתניהו יהיו 61 מנדטים. לכן זה קריטי".

על דבריה של ג'ידא רינאווי זועבי, מספר 4 ברשימת מרצ, שאמרה כי תתמוך בטיפולי המרה, אמר יו"ר מרצ: "אין ברורה מהאג'נדה של מרצ בעניין הלהט"ב. אני יו"ר המפלגה ההומו הראשון בישראל. את חושבת שחברי המפלגה יצביעו נגד זה? היא טעתה וחזרה בה בתוך חמש דקות". עוד הוא טען שהחוק הראשון שיגיש לכנסת יהיה המשך החוק לאיסור טיפולי המרה.

ניצן הורוביץ (צילום: אלי דסה)
צילום: אלי דסה

"מרצ היא המפלגה הכי אמינה וישרה שיש ותמיד הייתה. לא תוכלי למצוא בהצבעות רבב גם שלושים שנה אחורה. לא שיקרנו ולא התקרנפנו ומי שמצביע למרצ יודע שאנחנו מחויבים במאה אחוז לאג'נדה שלנו", טען ראש המפלגה הורוביץ. 

"החוק הראשון שאגיש יהיה המשך החוק לאיסור טיפולי המרה"

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ

בתגובה לטענה שאין גיוון אנושי וגיאוגרפי במפלגה, אמר הורוביץ: "זועבי תושבת נצרת מהצפון, אילן גילאון גר באשדוד. זה לא עניין גיאוגרפי - זה עניין ערכי. בחודשים האחרונים הצטרף אלינו יאיר גולן שהוא חדש, הצטרפה אלינו זועבי מספר 4 שהיא חדשה. השאר - נבחרו לא מזמן. אני לא מרטיב כל יום את האצבע ובודק לאן הרוח נושבת. אני הומו אשכנזי ואני לא מסתיר את זה - אני הולך על הערכים של מרצ, של חופש ושוויון".

 הורביץ סיכם את דבריו באופטימיות ואמר: "חיוני שמרצ תעבור. וזה יקרה".