מאופוריה ל-59: יום הבוחר היה אפור ומאובק – אבל במסוק ה"ביביסטי" שררה אופוריה. "נגיע ל-38 מנדטים, אנחנו מרגישים את השטח. זה לא כמו בפעם הקודמת", אמרו פעילי הליכוד, סיני אלמשלי וגולן צוקרל בתחילת היום. גם עם פרסום המדגם – נמשכה השמחה והאמונה: "יש 33 – נגיע ל-37". כשהתוצאות הלכו והתבררור והימין נותר עם 59 מנדטים, הפעילים סירבו להאמין: "הכוכבים לא מסתדרים במכה, ניתן לטבע לעשות את שלו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אלמשלי וצוקרל הם פעילי ליכוד ותיקים ומסורים. אלמשלי משווק מזון לכלבים וצוקרל הוא "פריק" של מסוקים. כל הרעיון של המסוק היה להלהיב את האנשים למטה. "המסוק הוא משל לביבי. הוא נלחם בכוחות טבע פראיים שלא אמורים לקרות – והוא עומד בזה בגאון", אמר צוקרל. לבסוף הם נחתו ליד האצטדיון של נתניה, לתת זריקת מרץ לבוחרים. המסוק המריא משם, אבל אלמשלי נשאר במקום ועבר לכפר יונה, כדי להמשיך ולהמריץ מצביעים.

פעילי הליכוד סיני אלמשלי וגולן צוקרל (צילום: החדשות 12, החדשות12)
פעילי הליכוד אלשמלי וצוקרל | צילום: החדשות 12, החדשות12

לפני שנה, בבחירות סבב ב', הגוש שהתנגד לנתניהו קיבל 65 מנדטים. גם אז פגשנו את אלמשלי שהיה בלחץ ודאג. "הוא לא יכול להיות בקבר הפוליטי. כי הוא מקרקס את כולם, כי הוא עושה בית ספר לכולם", אמר שנה אחרי.

גם אלמשלי נפגע בתקופת הקורנה והעסק שלו קרס. "אני אוהב אותו ומכבד אותו, ואני מעריך מאוד מאוד את מה שהוא עושה לכל התושבים", אמר. כששאלנו מדוע הוא מתלהב לעבוד בשביל נתניהו אחרי תקופה כזאת הוא אמר: "אני אצדיע לו עד אין סוף".

פעילי הליכוד סיני אלמשלי וגולן צוקרל (צילום: החדשות 12, החדשות12)
פעילי הליכוד אלשמלי וצוקרל בנאום נתניהו | צילום: החדשות 12, החדשות12

שעה אחרי המדגם – אלמשלי בשמיים. כולם מכירים אותו והוא מוצף באהבה ובשמחה, כמו שחקן נשמה שהביא במו רגליו את הניצחון. "כרגע יש לנו 33, אני אומר שיהיה 37", אמר באותם רגעים. השעות עברו והתוצאות "התיישרו" בהדרגה עם הנאחס האפור של השמיים מהבוקר. קודם תיקו - ואז 59 לגוש נתניהו עם בנט.

בשלוש לפנות בוקר – הוא הגיע. המנהיג שאין אהוב ושנוא ממנו. הפוליטיקאי שנמשל למסוק שמרחף מעל השאר וכגיבור על שקרני השמיים מסתדרים לפני רצוניו – ואם לא, אז הולכים לבחירות חמישיות. אך דווקא אז היה נראה שהשמחה כבתה אצל אלמשלי. 

צפו בכתבה המלאה מתוך "אולפן שישי"