יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ ובן זוגו ב-18 השנים האחרונות, המחזאי עידו ריקלין, הגיעו לראיון זוגי בתוכנית "גלית ואילנית" לקראת מערכת הבחירות הקרבה וסיפרו על המחיר הזוגי שהם משלמים בגלל הקריירה הפוליטית של הורוביץ.

"יש מתח ולחץ. הקמפיין שלו חשוב לי, העבודה הציבורית שלו בכנסת חשובה לי, הוא הקול שלי", אמר ריקלין. "אני רואה אותו פחות כי הוא עובד קשה. כשהוא הלך לפוליטיקה בפעם השנייה חשבתי שזה מאוד אמיץ מצידו לחזור למקום כל כך קשה, אבל לא היה לי מושג כמה קשה זה יהיה. שיחררתי אותו בלית ברירה, לטובת המולדת", צחק ריקלין.

"לכל בחירות יש את הקשיים שלהן והאטרף שלהן", תיאר הורוביץ, "כל בחירות זה לחץ, מתח ועצבים. אני סופג הרבה התקפות עליי ומקללים את המשפחה שלי, וזה נופל גם על עידו. עם זאת, הוא מעודד אותי ומחזק אותי. אנחנו גם חברים מאוד טובים וכשיש לי התלבטויות, אני שואל אותו. בדרך כלל התשובות שלו הכי טובות כי הוא מכיר אותי ויודע מה טוב לי, זה חלק מהחיים שלנו".

עידו, איך אתה מתמודד עם זה שלפעמים גם אתה על המוקד?
"ידעתי שהדברים האלה יבואו עם המקצוע שלו. לשמחתי אין לי פייסבוק, אני לא קורא ולא מתעניין מה אומרים עליי אנשים שאני לא מכיר. שיחשבו מה שהם רוצים".

איתמר בן גביר (צילום: מתוך "עובדה", קשת12)
איתמר בן גביר | צילום: מתוך "עובדה", קשת12

הורוביץ סיפר על חשיבות בחוק לאיסור טיפולי המרה שעבר בכנסת בקריאה ראשונה: "טיפולי המרה הם לא טיפולים, זה עינויים. שולחים לשם קטינים שההורים, המדריך או הרב שלהם חושדים שהם הומואים או לסביות, כאילו כדי להמיר אותם, לתקן אותם, להפוך אותם. זה עינוי נפשי ועינוי פיזי. בן 17 שהולך למטפל שבמקום לעזור לו אומר לו שהוא סוטה, חולה, מעוות, עקום בראש ולא נורמלי, יגיע לתהום ולפעמים גם יקפוץ פנימה".

מה דעתך על איתמר בן גביר והמצע שלו?
"'סיפורה של שפחה', זה מה שזה. זה לקחת את המדינה למקום של קיצוניות, של כפייה, של איסור. אנחנו בעיניו בכלל לא צריכים להתקיים, שנמות. מה אנחנו בעיניו? הוא בכלל לא רואה אותנו כבני אדם".

בציוץ שפרסם באחרונה אבישי בן חיים הוא כתב: "אני לא כותב את זה בביקורת חלילה, אלא כהצבעה על התפתחות סוציו פוליטית מרתקת: לשני מספרי 1 במפלגות ישראל הראשונה הוותיקות (העבודה ומרצ) אין ילדים".

"הוא לא סתם ציין עובדה, הוא ניסה להראות שזה קשור למה שאנחנו", התייחס לכך הורוביץ, "הוא רצה להגיד שאנחנו נגד משפחות, נגד חיים משותפים. הוא רצה להראות את זה כגנאי, כביקורת לא טובה עלינו בגלל שאין לנו ילדים. יש איזו בעיה אם אין ילדים? משהו לא בסדר בזה? זאת בחירה לגיטימית".

"זה לא העליב אותי, זה פשוט לא עניינו של אף אחד", הוסיף עידו, "לא מעליב אותי להיות גיי, לא מעליב אותי להיות אדם בלי ילדים ולא מעליב אותי להיות שמאלן או בן זוגו של יושב ראש מרצ. זה לא מעליב אותי כי זה מי שאני. אין לי מה להתבייש בזה, להפך, אני גאה בזה כי אלה הבחירות שלי".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "הורוביץ יודע שכניסת בן גביר והציונות הדתית לכנסת תגנוז את החלום של מרצ להקים ממשלה עם לפיד והמשותפת, ולכן הוא משקר ומוציא דיבה ומתחבא מאחורי החסינות. מי שאין לו בעיה לשבת עם תומכי הטרור מהמשותפת שמחבקים מחבלים ותומכים בהם - שלא יטיף לנו מוסר".