ארבע המפלגות שמתנדנדות על אחוז החסימה ועשויות לשנות את התמונה: מר"צ, רע"ם, כחול לבן והציונות הדתית נמצאות בקרב התחתית ומתגייסות רגע לפני הבחירות למאמץ אחרון, כדי לזכות במספיק מנדטים שיאפשרו להם להיכנס לכנסת. מימין מתנדנד סמוטריץ' לפי חלק מהסקרים ואם הוא נופל - אין לנתניהו 61. בשמאל פוטנציאל הצרות גדול יותר - אם אחת מהמפלגות נופלת, נתניהו יכול להתחיל לחגוג.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הארבע מגיעות עם תקווה למיואשים ונאבקות נגד השאננות שמדאיגה את הציבור. בראש רשימת כחול לבן עומד שר הביטחון בני גנץ, שבהתמודדות הקודמת גרף 33 מנדטים - אך כעת נאבק כדי להיכנס לכנסת. בשונה מהעבר גנץ וכל אחת מבין אותן מפלגות מתנדנדות, נאבקת על חייה - אלא שגם בצמרת עוקבים בדריכות אחר הקרב שעשוי להכריע את המערכה כולה.

לעומת זאת, מרצ כבר רגילה להיאבק על מקומה. יו"ר המפלגה ניצן הורביץ, חבר ליו"רית לשעבר תמר זנדברג ויחד השניים פשטו על יושבי בתי הקפה של תל אביב. "אנחנו במאמץ של הרגע האחרון, אנחנו לא מוותרים על שום קול", הדגיש הורביץ'. "אני לא רוצה שבגלל 100 קולות, 150 קולות, נתעורר ביום רביעי למציאות שבן גביר שר המשפטים".

ניצן הורוביץ
יו"ר מרצ, ניצן הורביץ

מועמד הציונות הדתית, איתמר בן גביר, יצא לשוק מחנה יהודה, כדי לנהל את אותו מאבק מהקצה השני של המערכת הפוליטית. "יש לנו עוד הרבה משימות. אני מכאן נוסע לאולפן ולחוג בית, לעוד חוג בית ולעוד כנס", הוא אמר. "התגובות מצוינות. אנחנו יכולים לעשות את זה, להיות 61!". מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' לא הסתפקה בכך ואף פרסמה סרטון ביידיש, שנועד לכרסם בבטן הרכה והמתוסכלת של יהדות התורה.

המפלגה הרביעית שהייתה על ארבעה מנדטים בסקרים האחרונים שפורסמו זו רע"ם של מנסור עבאס, אך נראה שבתוכה לא חוששים במיוחד מהתוצאה. "רע"ם תהיה לשון המאזניים ותקבע מי יהיה ראש הממשלה הבא!", הבהיר עבאס.