סוף השבוע האחרון שלפני הבחירות – ומסקר פגוש את העיתונות שמפורסם הערב (שבת), עולה תמונה שעשויה להטריד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, רגע לפני פתיחת הקלפיות. נתוני הסקר, שערך עבור חדשות 12 מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מראים שמעל מחצית הנשאלים מעוניינים שנתניהו יסיים את תפקידו ובקרב מצביעי הימין שיעור זה עומד על 39%.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

56% מכלל הנשאלים השיבו שהם מעדיפים שנתניהו לא ימשיך לכהן, ושמישהו אחר במערכת הפוליטית יחליף אותו כראש הממשלה. 50% מהמשתתפים בסקר טענו שנתניהו לא יוכל להמשיך בתפקידו בזמן שמתנהל נגדו משפט, ומתוך מצביעי הימין - 28% אמרו זאת.

40% מהנשאלים: בנט ישתף פעולה עם נתניהו - בכל מקרה

אחרי שהעימות בין ראש הממשלה ליו"ר ימינה הסלים הבוקר, עם ההטרלה שתכנן נתניהו מחוץ לביתו של בנט - נראה שחלק ניכר מהציבור מאמין שבכל זאת יתקיים שיתוף פעולה בין השניים לאחר הבחירות. 40% מהנשאלים העריכו שבנט ונתניהו ישתפו פעולה, בעוד 36% חושבים שרק אם לא תהיה אפשרות להקמת ממשלה ללא נתניהו - בנט יחבור לנתניהו. רק 5% השיבו שלדעתם יו"ר ימינה בכל מקרה לא ישתף פעולה עם ראש הממשלה.

בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: הדס פרוש, פלאש/90 )
אכן ישתפו פעולה לאחר הבחירות? בנט ונתניהו, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש/90

נתונים מדאיגים גם ליו"ר כחול לבן בני גנץ, שלפי שעה מתנדנד סביב אחוז החסימה במרבית הסקרים שמפורסמים באמצעי התקשורת. בשאלה שהופנתה לנשאלים שהגדירו את עצמם כמצביעי מרכז-שמאל, 24% מהם טענו שכחול לבן צריכה לפרוש מהמירוץ. 9% ממצביעי הגוש אמרו שמרצ צריכה לפרוש. 11% השיבו ששתיהן צריכות לעשות זאת - ואילו 38% מהנשאלים המצביעים למרכז-שמאל טענו ששתיהן צריכות להישאר בהתמודדות.

בני גנץ (צילום: Photo by Tomer NeubergFlash90)
במרכז-שמאל קוראים לגנץ לפרוש | צילום: Photo by Tomer NeubergFlash90

50% מאמינים: הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן-גביר - מפלגה גזענית

מחצית מהנשאלים הבהירו שברצונם לראות ממשלה ללא חרדים, כשבקרב מצביעי הימין בסקר – 37% מהם מעוניינים בכך. 50% מכלל המשתתפים בסקר אמרו שלדעתם מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר היא מפלגה גזענית; בקרב הנשאלים שמצביעים לימין – 31% חשבו שהמפלגה היא גזענית.

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר  (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
בן גביר וסמוטריץ' | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

באשר לסוגיית הקורונה – 31% מהנשאלים השיבו שהמשבר היה מנוהל טוב יותר על ידי אדם אחר בתפקיד ראש הממשלה, שאינו נתניהו. 31% אחרים ענו שהמשבר היה מנוהל פחות טוב בידי מישהו אחר, ו-16% סברו שהיה מנוהל באותה רמה.

___________________________________________________

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר:  מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 17-18/3/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 500
מספר המתבקשים להשתתף: 3,201
טעות הדגימה המרבית:  4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי