תקרית חריגה אירעה הבוקר (שני) בקלפי שהוצבה בירושלים למצביעים הנמצאים בבידוד בביתם עקב חשש להידבקות בנגיף הקורונה. כשהגיע אחד המצביעים לממש את זכותו הדמוקרטית, יצר איתו קשר שוטר שנכח במקום באמצעות מגאפון, ממרחק של עשרות מטרים. בתגובה התרעם האזרח וצעק לעבר השוטר: "אל תתנהג אלינו כאילו אנחנו מצורעים!".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הקלפי בה התרחשה התקרית ממוקמת בשכונת תלפיות בבירה. ההצבעה בקלפיות מיוחדות אלו החלה בשעה 10:00 ועד השעה 12:00 הצביעו בהן 625 אזרחים, 30 מהם בתל אביב, 20 בחולון, 25 בראש העין ו-40 בחיפה. כ-5000 ישראלים נמצאים בבידוד מחשש שבאו במגע עם אדם שנדבק במחלה.

 
הקלפיות המיוחדות לחשודים בקורונה (צילום: דוברות מד"א )
קלפיות מיוחדות הוצבו ברחבי הארץ | צילום: דוברות מד"א

גיל שובכר, מורה לנהיגה שבשטח בית הספר בו הוא מלמד הוקם הקלפי המיוחד, סיפר: "רק הבוקר כשהגענו לכאן גילינו שהשטח הופקע לצורך הקלפי. אני לא חרד מזה שהם מסתובבים כאן. השוטר אמר למבודדים להתקבץ בצד ולא להיכנס פנימה ואחד מהם לא הסכים לעמוד לידם, כי הוא פחד להידבק. לטעמי אנשים סתם באמוק".

קלפי המבודדים בתלפיות (צילום: ללא, D-MARS, המרכז הישראלי למשימות אנלוגיות במאדים)
"הרגשה של בלאגן". הקלפי בירושלים | צילום: ללא, D-MARS, המרכז הישראלי למשימות אנלוגיות במאדים
נופר, תושבת ירושלים הנמצאת בבידוד והגיעה להצביע במקום: "אני מפיקת אירועים וחזרתי מרומא ביום שלישי ומאז אני בבידוד. הגיעו אלינו הביתה ממד"א, עשו לנו בדיקה ונמצאנו בריאים. בכל זאת אמרו לנו להיות בבידוד, כך שזה אבסורד - אני בריאה ומגיעה לקלפי של כביכול חולים. יש לי תחושה שהולך להיות כאן בלאגן - אנחנו הגענו ראשונים אבל אין תור מסודר כי השוטרים ביקשו שנתרחק מהאוהל".
 
שגיא יצחק שב מצפון איטליה וסיפר כי נכנס לבידוד ביום חמישי האחרון. "לקלפי הגעתי רק עכשיו אבל אני רואה שהבלאגן חוגג. מקווה שבקרוב העסק יתחיל לרוץ. אנחנו מחכים שיקראו לנו לבחור ואז ניכנס".