המערכת הפוליטית געשה אמש (חמישי) בעקבות פרסום דבריו של ישראל בכר, יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, במהדורה המרכזית, שתקף את יו"ר כחול לבן בשיחה סגורה עם מכר קרוב שלו. בין היתר, בכר נשמע אומר כי גנץ "לא יתקוף אירן" וכי הוא "סכנה לישראל". בכחול לבן הגיבו בביטול לפרסום והדגישו את ניסיונו הצבאי העשיר של גנץ. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הפיץ את ההקלטה שפורסמה וכתב: "גנץ לא יכול".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני מכיר את בני 40 שנה, היינו יחד ברגעים המורכבים ביותר", צייץ ח"כ גבי אשכנזי. "הוא תמיד פעל בקור רוח וללא מורא. כך הוא ינהג כשידו תהיה על ההגה של המדינה". גם ח"כ יאיר לפיד דחה את הטענות שהועלו בכתבה: וכינה אותן "רכילות": "ישבתי לילות ארוכים בקבינט בזמן מלחמה גם עם ביבי וגם עם בני. כשביבי קרס מול הלחץ בני היה האיש הכי קר רוח בחדר. כל היתר רכילות".

גם החבר הרביעי לקוקפיט, משה 'בוגי' יעלון, הגיב לפרסום: "מכיר את בני גנץ ואת נתניהו שנים רבות, וברגעי החלטה והכרעה קשים. לא סתם בחרתי בבני גנץ. בני גנץ יהיה ראש ממשלה מעולה, אחראי, שקול, אמיץ, ישר ושדואג למדינה ולאזרחים, ולא לעצמו (או, ליתר דיוק, לחשבונות הבנק של בני דודיו).

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מכחול לבן, שבהקלטה טוען בכר כי אמרה על גנץ כי הוא "טיפש" הכחישה את הדברים. "מי ששירת כרמטכ״ל מוערך, הצליח לגבור על נתניהו בבחירות לאחר עשור של כהונה רצופה ומקפיד לשמור על אנושיות, ערכיות וממלכתיות במערכת בחירות שלישית ברציפות, לא זקוק לציונים לגבי יכולותיו המוכחות", כתבה אמש. לטענתה, הדברים שיוחסו לה נעשו "באמצעות שיבוש הקלטת סתר של היועץ ישראל בכר לגבי דיון ספיציפי והם ביטוי עגום לתרבות ההקלטה בסתר, הקלטת שיחות אישיות, הוצאתם מהקשרם ושיבוש הנאמר בהם, שנתניהו ואנשיו מנחילים כמורשת לחברה הישראלית".

עוד אמרה ינקלביץ' כי "בני גנץ הוא האיש הנכון במקום הנכון להנהיג את ישראל, והיחיד שמסוגל להביא מזור לשסע החברתי שביבי מעמיק ולהפסיק את השיח האלים נוטף השקרים וההשמצות, מבית נתניהו. ביבי יעמוד לדין בבית המשפט אך קודם לכן יעמוד למשפט הציבור שיוקיע את דרכו הנלוזה. אני גאה לעבוד לצדו של מנהיג ערכי שמאפשר לסביבתו ולחברי מפלגתו להשמיע את עמדתם בכבוד וללא חשש, ואינו מקפד את ראשו של כל מי שמעז לחלוק על עמדותיו בסגנון הסולטני של ארדואן. החלפת שלטון הפחד של ביבי בהנהגה אחראית שמעניקה תקווה - היא משימה עליונה, ושום הדלפה מסולפת לא תסיט אותה מהמטרה".

מנגד, בליכוד עטו על דבריו של בכר. נתניהו צייץ קישור לכתבה וכתב: "גנץ לא יכול". בחשבון הטוויטר של הליכוד לעגו לציוץ של לפיד וכתבו בקצרה: "המנוח ואני".

בימים האחרונים הגיע המשבר בין יועצי כחול לבן לשיאים חדשים ובמפלגה העריכו כי הרומן בין גנץ לבכר לא יאריך ימים. בכר השמיע דברים דומים גם בשיחות פוליטיות שקיים בשבועות האחרונים והרבה גבות הורמו על הצורה המזלזלת בה דיבר על גנץ.